In een jaar dat veel creatieve bureaus maatregelen moeten treffen om het hoofd boven water te houden, komt Buutvrij for life uitgerekend op Black Friday met een campagne. Reuben Alexander, mede-oprichter van Buutvrij: ,,Deze recessie is ook bij ons keihard aangekomen. Eén van onze grootste opdrachtgevers zit opeens zo krap dat ze niet aan hun verplichtingen kan voldoen.‘’
,,Twee opdrachten gaan niet door. En drie andere campagnes zijn uitgesteld tot volgend jaar. En daarmee is ons steengoede team - dat ‘op de groei’ is aangenomen - opeens topzwaar. Er komt weer werk aan en onze opdrachtgevers kijken met optimisme naar 2024 maar onze reserves zijn op en we missen zoveel omzet dat ons voortbestaan na 20 jaar plotseling gevaar loopt. Als er niks gebeurt, gaan we stuk.”
Je zou kunnen zeggen dat Black Friday het tegenovergestelde is van alles waar wij voor staan. En tóch gaan we eraan meedoen
Maarten Boer Buutvrij
Uitgerekend op Black Friday
Buutvrij maakt werk voor duurzame merken, duurzame relaties met opdrachtgevers en een duurzame manier van werken. Maarten Boer (mede-oprichter): ,,We verkopen nooit spullen om maar spullen te verkopen en om geld te verdienen. Je zou kunnen zeggen dat Black Friday het tegenovergestelde is van alles waar wij voor staan. En tóch gaan we eraan meedoen: Grote Ophefuitverkoop bij Buutvrij, met spectaculaire aanbiedingen. Net als bij Black Friday.”
Grote Ophefuitverkoop
Vanaf 24 november heeft Buutvrij een aanbieding voor één dag Buutvrij. Reclame in de reclame dus. Voor iedereen die altijd al met Buutvrij had willen werken. Voor het bedrag van 3.800 euro zijn tal van mogelijkheden om Buutvrij in één dag iets concreet op te laten leveren. Zo zijn er opties om een radioscript, videoscript of een activatie-idee te briefen en dezelfde dag nog een idee gepresenteerd te krijgen. Hier vind je de concrete projecten die Buutvrij in een dag.
Twee opdrachten gaan niet door. En drie andere campagnes zijn uitgesteld tot volgend jaar
Reuben Alexander Buutvrij
Klanten als Auping en Tony’s Chocolonely
Buutvrij for life is 20 jaar geleden opgericht door Reuben Alexander en Maarten Boer. Het bureau heeft 13 mensen in dienst en richt zich met name op merkstrategie en creatieve concepten. Buutvrij werkt voor klanten als Auping, Natuur & Milieu, Google Chromebook en Heineken.
Ze hebben de afgelopen jaren succesvolle campagnes ontwikkeld zoals Bring Back Friday en Iedereen Slim met IKEA, Plasticvrije oceanen met Dopper, Circulair slapen met Auping, Tony’s Fair met Tony’s Chocolonely, Een gasvrije toekomst met Natuur & Milieu, Leren leuk maken met Squla, Fastfood gezond maken met Hawaiian Poke Bowls. Buutrvij won recent pitches voor Tony’s Chocolonely en HandicapNL.