Financiën

Stel uit ‘Het Spaanse dorp Zarra’ brengt eigen bier uit om werkgelegenheid te creëren

 
Bastiaan Liebrecht en Melissa Korsmit brouwen hun eigen bier. Bastiaan Liebrecht en Melissa Korsmit brouwen hun eigen bier. Eigen foto
Bastiaan Liebrecht en Melissa Korsmit brouwen hun eigen bier. Eigen foto
 
Geschreven door:
Leestijd 2 minuten

Bastiaan Liebrecht en Melissa Korsmit, bekend van het tv-programma Het Spaanse dorp Zarra, zijn een crowdfunding begonnen om financiering op te halen voor hun biermerk Cerveceria de Zarra. Ze willen zo werkgelegenheid creëren in de Spaanse Ayora-vallei.

Lees verder onder de advertentie

Met de financiering uit de crowdfunding start de productie van twee nieuwe bieren, kan gewerkt worden aan naamsbekendheid in binnen en buitenland en een pand aangekocht worden. Inmiddels is er 46.150 euro opgehaald met 34 investeerders.

Uitbreiden assortiment Cerveceria de Zarra

Met Bastiaan als de ervaren bierbrouwer en Melissa’s marketingskills vullen de twee elkaar mooi aan. De mannelijke helft gaat aan de slag met het brouwen van de bieren die geïnspireerd zijn op de directe omgeving van Zarra. De Weizen gebruikt sinaasappels uit de provincie Valencia, de Abeja wordt gemaakt met honing uit Ayora en de Herencia is een zure kriek die wordt bereid met kersen uit het eigen dorp. Met de crowdfunding worden twee bieren aan het assortiment toegevoegd, een zoete kriek en een session IPA.

Extra werkgelegenheid in Ayora-vallei

Door de brouwerij in Zarra te openen, hopen Bastiaan en Melissa dat zij extra werkgelegenheid kunnen creëren in de steeds leger wordende Ayora-vallei. Bastiaan: ,,Veel van dit soort dorpen in het Spaanse binnenland lopen leeg omdat er geen werkgelegenheid is. Met onze bierbrouwerij en ons merk gaan we ervoor zorgen dat we mensen hier weer een toekomst kunnen bieden.”

Lees verder onder de advertentie

Daarbij ziet het koppel een groeiende vraag naar speciaalbieren in Spanje en willen zij hun positie in de Nederlandse speciaalbiermarkt vergroten. Om deze doelen te realiseren, wordt een deel van de financiering uit de crowdfunding gebruikt voor verschillende marketingactiviteiten zoals het bezoeken van festivals en het uitvoeren van promoties voor en met horecazaken.

Inmiddels is 46.150 euro opgehaald met 32 investeerders. Met nog 28 dagen in de crowdfunding is het stel enthousiast de 100 procent van het doelbedrag te gaan halen.

Lees ook: Dreigend reclameverbod geeft Twentse brouwers bittere smaak: ‘Biercultuur op spel’

Lees verder onder de advertentie

Bekijk hier de voorwaarden.