Tot nu toe heeft de verpakkingsvrije online supermarkt een omzet van 2,8 miljoen euro gerealiseerd. Volgens CEO Jouri Schoemaker heeft Pieter Pot onlangs zelfs zijn eerste winstgevende weken ooit gekend. Om de groei voort te zetten, is verdere sharefunding noodzakelijk.
Zo is er 100.000 euro vereist voor de financiering van de voorraad, aangezien het assortiment wordt uitgebreid van 350 naar 450 producten. Daarnaast wil Pieter Pot een nieuwe navulpot introduceren, waarmee de klimaatimpact verder kan worden verminderd. Om de 1,8 miljoen euro daadwerkelijk binnen te halen - er is nu 1,4 binnen - is sharefunding met een week verlengd. Meedoen kan via deze link.
In de driedelige Pieter Pot-cast van De Ondernemer (hierboven aflevering 1) blikt Jouri Schoemaker terug op de hectische periode die hij en zijn bedrijf doormaakten. Dankzij de vorige crowdfunding kon een doorstart gemaakt worden. Er werd meer dan 1,3 miljoen euro opgehaald, en sindsdien kunnen consumenten weer bestellen bij de supermarkt zonder verpakkingen. Het assortiment is in de tussentijd gestaag uitgebreid, en er zijn samenwerkingen opgezet met onder andere Boerschappen en No Waste Army.
Blijf Pieter Pot volgen, ook via De Ondernemer Vandaag-nieuwsbrief!
Bekijk hier de voorwaarden.