Innovatie

Eerste hulp voor gehackte ondernemers: HackHelpdesk introduceert AI-chatbot

AI chatbot Shutterstock
Shutterstock
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

Cybercriminaliteit treft inmiddels één op de vijf bedrijven. Vaak weten ondernemers niet direct hoe te reageren bij een hack, waardoor kostbare tijd verloren gaat. HackHelpdesk.nl, een initiatief van Platform Veilig Ondernemen (PVO), voorziet hen 24/7 van essentiële informatie, met de Cyberwijzer als digitale hulpverlener die specifiek advies geeft op basis van de situatie van de ondernemer.

Lees ook: Maiks startup werd gehackt via Facebook: ‘Totale schade loopt op tot 120.000 euro’

‘Bij een hack telt elke minuut’

,,Bij een hack telt elke minuut. De Cyberwijzer voorziet ondernemers van de juiste stappen om de gevolgen van een cyberaanval zoveel mogelijk te beperken”, aldus Rens Lambert, landelijk themaspecialist cyberweerbaarheid bij PVO. ,,Niet alleen ondernemers, maar ook particulieren die vermoeden slachtoffer te zijn van een hack, kunnen hier hun voordeel mee doen.”

Lees verder onder de advertentie

HackHelpdesk.nl is een digitaal platform waar ondernemers snel toegang krijgen tot betrouwbare informatie over wat te doen bij cyberaanvallen. De AI-chatbot Cyberwijzer staat altijd klaar met het meest actuele advies, doordat deze wekelijks wordt geüpdatet met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van cybercriminaliteit.

Voor ondernemers die liever niet met een chatbot communiceren, biedt HackHelpdesk.nl een eenvoudig menu om snel en efficiënt de benodigde informatie te vinden. HackHelpdesk.nl is tot stand gekomen in samenwerking met de Nationale Politie, Digital Trust Center, MKB-Nederland, VNO-NCW en het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (Het CCV).

Lees ook: Horeca-ondernemer Frans werd gehackt: ‘Ineens was het scherm wit. Twee weken lag onze website plat’

Lees verder onder de advertentie

Bekijk hier de voorwaarden.