Innovatie

Brabantse broers maken ‘beste limoncello ter wereld’: ‘Nu wereldwijd verkopen’

 
Job en Loet van den Biggelaar, de founders van Limebro's. Foto: PR Job en Loet van den Biggelaar, de founders van Limebro's, foto PR
Job en Loet van den Biggelaar, de founders van Limebro's, foto PR
 
Geschreven door:
Leestijd 2 minuten

De limoncello van Lime Bro’s Job en Loet van den Biggelaar won onlangs de gouden plak op de International Wine & Spirit Competition (IWSC), een jaarlijkse wedstrijd voor wijn en gedistilleerde dranken. Ook hun andere likeur viel in de prijzen. Een erkenning voor hun werk, en daarom willen ze verder groeien.

Lees verder onder de advertentie

Het was in Italië waar de broers het populaire drankje proefden. Job: ,,We waren verrast hoe lekker het was. In Nederlandse kroegen dronken we het weleens, maar daar valt de kwaliteit vaak tegen.” Broer Loet vult aan: ,,In het Italiaanse restaurant werd gezegd dat we het thuis ook konden maken. We namen Sorrento-citroenen mee en gingen terug in Nederland aan de keukentafel aan de slag.”

Lime Bro’s is de lekkerste

Wat volgde was een lang traject met uitproberen, proeven en feedback krijgen. ,,We hebben twee jaar lang getest en telkens gespeeld met verhouding suiker en citroenen”, vertelt Loet. ,,Toen we verschillende limoncello’s proefden, waren we allebei overtuigd dat die van ons het lekkerste is”, lacht Job.

Lees verder onder de advertentie

Naast limoncello heeft Lime Bro’s ook een eigen likeur ontwikkeld met munt. Loet: ,,Je kunt zoveel mooie dingen maken met alcohol. Deze likeur werd door de jury van de IWSC bekroond met 91 punten. Onze limoncello kreeg 98 punten, zo’n hoge score is nooit eerder gegeven. Echt een erkenning voor ons werk.”

Onze limoncello kreeg 98 punten, zo’n hoge score is nooit eerder gegeven. Echt een erkenning voor ons werk

Inmiddels wordt het drankje verkocht op vijftig verkooppunten: bij drankspeciaalzaken en verschillende restaurants en cafeetjes. Job: ,,We hebben gekozen voor premium verkooppunten, omdat we de kwaliteit hoog willen houden.” Per week worden er zo’n tachtig flessen likeur gemaakt.

Lime Bro’s wil de grenzen over

De Lime Bro’s zijn bezig om te groeien. Loet: ,,We zijn nu bezig met de ontwikkeling van een nieuwe fles. Mensen zijn gevoelig voor verpakkingen. En we proberen het zo duurzaam mogelijk te maken. We hebben al een enthousiaste klant in België, ons plan is om verder de grenzen over te gaan met onze dranken.” Job: ,,Over een jaar willen we nog meer eigen likeuren op de markt hebben gezet. We willen mensen verrassen met de mooie smaken. En natuurlijk wereldwijd verkopen.”

Lees verder onder de advertentie
De limoncello van Lime Bro's. Beeld PR De limoncello van Lime Bro's. Beeld PR
De limoncello van Lime Bro's. Beeld PR

Kijk in bovenstaande video hoe de Lime Bro’s bij De Ondernemer Live enthousiast vertellen over hun plannen met het populaire drankje.

Lees ook: Oer-Hollandse Bus Whisky richt pijlen op internationale markt: ‘Eerste dozen al naar China’

Lees verder onder de advertentie