Innovatie

Flixit krijgt 900.000 euro voor investering in AI en lokale social media-marketing

Felix van der Gun (rechts) van Flixit en investeerder Theo Hoeksema. Foto: Flixit Felix van der Gun (rechts) van Flixit en investeerder Theo Hoeksema. Foto: Flixit
Felix van der Gun (rechts) van Flixit en investeerder Theo Hoeksema. Foto: Flixit
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Opgericht in 2020 door Felix van der Gun en een jaar later versterkt met het softwarebedrijf Digilize van Sven Feijen en Ashraf Ibrahim, heeft Flixit zich snel ontwikkeld tot een essentiële partner voor franchiseondernemers die hun omzet willen verhogen door middel van effectieve social media-campagnes. Met de recente toetreding van ondernemer Theo Hoeksema (mede-oprichter Paylogic & Homerr) als aandeelhouder en fulltime directielid, zet Flixit verdere stappen naar het realiseren van zijn ambitieuze visie.

Creëren, distribueren en automatiseren van social media-content

Flixit dient al honderden klanten, die voor een relatief klein bedrag per maand het platform gebruiken voor het creëren, distribueren en automatiseren van social media-content. De producten van Flixit helpen klanten naar eigen zeggen om meer omzet in de winkel te realiseren. Het bedrijf bedient klanten zoals HEMA, Jumbo, PLUS en DA Drogisterij, en zegt klaar te zijn om het succes uit te bouwen met kantoren in Groningen en Amsterdam. Van het huidige team van 5 medewerkers verwacht Flixit nog dit jaar te groeien naar 20 medewerkers.

Deze investering is een bevestiging van het harde werk van ons team en de impact van onze oplossingen op de markt

Felix van der Gun Flixit

Integratie van AI-technologieën

Deze nieuwe investering zal worden gebruikt om de software van Flixit en de integratie van AI-technologieën te versterken, waardoor het bedrijf in staat zal zijn om zijn klantenbasis uit te breiden en een nog breder scala aan geavanceerde diensten aan te bieden. De investering onderstreept ook de ambitie van Flixit om zijn aanwezigheid internationaal uit te breiden, met plannen om meer merken, landen en doelgroepen te bereiken.

Lees verder onder de advertentie

Na een periode van intensieve ontwikkeling en marktvalidatie, waarin snel groeiende omzet en winst is gerealiseerd, is Flixit klaar voor grootschalige expansie. ,,Deze investering is een bevestiging van het harde werk van ons team en de impact van onze oplossingen op de markt,” zegt Felix van der Gun. ,,Met de steun van onze investeerders en de toevoeging van Theo Hoeksema aan ons directieteam, zijn we beter uitgerust dan ooit om onze groei te versnellen en onze klanten nog meer waarde te bieden.”

Lees ook: Dit Twentse bedrijf kan de toekomst voorspellen, met hulp van AI

Lees verder onder de advertentie