Aangeboden door T-Mobile Ondernemen

Branded Content Groei

Hoe je bedrijf, juist nu, kan groeien met digitale transformatie

Tijdens de coronacrisis ervaren we digitale transformatie op steroïden: ook opa en oma zijn digitaal gegaan. Maar hoe zet je digitale transformatie in om te groeien met je bedrijf? Hoe kun je er klanten beter mee bedienen en hoe zorg je voor de ideale mix tussen online en offline? In de talkshow ‘Trends in Business’ gaat spreker, futurist en ondernemer Igor Beuker hierop in met experts Denis Doeland en Arko van Brakel. Ook hebben we een gratis e-book voor je opgesteld, met een overzicht van de belangrijkste trends, tools en inzichten.

Bram de Vrind 8 januari 2021

Igor Beuker zit aan het hoofd van de tafel als gastheer van de talkshow Trends in Business.

Trends in Business

Talkshow van De Ondernemer en T-Mobile

Trends in Business is een talkshow van De Ondernemer en T-Mobile waarbij we trends onder de loep nemen voor ondernemers. Spreker, futurist en ondernemer Igor Beuker rukt de motorkap open van de Vierde Industriële Revolutie en daar komen een dertigtal trends en exponentiële technologieën uit. In Trends in Business kijken we in drie shows naar: Digitale Transformatie, 5G en Internet of Things. Wie kijkt maakt progressie. Niet alleen voor je bedrijf maar ook voor jezelf!

Denis Doeland is auteur, spreker en strateeg. Hij helpt bedrijven om hun digitaal vermogen te laten groeien. Arko van Brakel is serie-ondernemer, spreker en inspirator. Hij was medeoprichter van één van de eerste commerciële internetbedrijven van Nederland: EuroNet Internet, dat later opging in Wanadoo.

In deze tijd gaat digitale transformatie op steroïde: ook opa en opa zijn om en doen aan internetshoppen en videobellen. Maar wat kun je ermee als ondernemer? Hoe voer je digitale transformatie succesvol door in je organisatie? Wat vraagt het van je manier van werken en organiseren? Host Igor Beuker diept het uit in de talkshow, die je hieronder kunt bekijken.

Om je een uitgebreid overzicht van de belangrijkste trends, tools en inzichten op het gebied van digitale transformatie te kunnen bieden, hebben we ook een gratis e-book voor je opgesteld.

'Niet de technologie, maar de business case moet leidend zijn'

Op digitaal vlak groeien de bomen niet tot in de hemel, maar tot aan Mars, aldus Doeland. ,,Er zijn ongekende mogelijkheden”. Maar niet de technologie, maar de business case moet leidend zijn, aldus de strateeg. Hoe kan ik mijn processen verbeteren en mijn klant beter bedienen? Doeland geeft in de talkshow een raamwerk met vijf punten waarop je als ondernemer met digitale transformatie kunt verbeteren.

Arko van Brakel wijst erop dat digitale transformatie een gouden hulpmiddel is voor het beter leren kennen van je klant. Een toepassing is bijvoorbeeld een slimme klantendatabase die je in staat stelt om gepersonaliseerde nieuwsbrieven of -aanbiedingen te versturen naar je klanten. Leer daarom van succesvolle e-commerce bedrijven als bol.com, is zijn advies. ,,Bij bol.com maakt men het verschil door zich ultiem te verdiepen in de klant.”

Tekst gaat verder onder de foto van Igor Beuker in gesprek met Arko van Brakel (rechts) en Denis Doeland (links).

Om je een uitgebreid overzicht van de belangrijkste trends, tools en inzichten op het gebied van digitale transformatie te kunnen bieden, hebben we ook een gratis e-book voor je opgesteld.

'Blended ondernemen' is volgens hem de oplossing: het combineren van fysiek en digitaal. ,,Een ondernemer kan goed de kracht van online, zoals goed databasebeheer en kennis van klanten, combineren met excellente service die heel menselijk is.”

In de talkshow wordt verder ingegaan op hoe je de blended combinatie handen en voeten geeft. Ook wordt uitgediept waarom heb belangrijk is om digitale experts in huis te hebben, net zoals het voor een voetbalteam in de Champions League belangrijk is om een spits als Cristiano Ronaldo te hebben die kan scoren.

Digitale transformatie is ook gewoon werk

Van Brakel licht verder uit waarom kostenbesparing geen beweegreden voor digitale transformatie moet zijn, maar er juist een gevolg van is. ,,Google is ook nooit begonnen als kosteneffectieve organisatie.” Tot slot geven de experts twee gouden tips waar je morgen mee vooruit kunt als ondernemer. Tipje van de sluier: digitale transformatie is ook gewoon werk. Van Brakel: ,,De ondernemers die er tijd voor willen vrijmaken en bezig zijn met hoe ze het verschil kunnen maken voor hun klanten, zijn de ondernemers die er komen.”

In deze coronacrisis gaat digitale transformatie op steroïden. Wil jij kansen pakken met je bedrijf en inzetten op groei? Download dan hier het gratis e-book met een overzicht van de belangrijkste digitale trends voor ondernemers.