Nieuws Groei
Print.com goes Europe: te beginnen in Brussel
Print.com heeft een nieuwe vestiging geopend in Wemmel (nabij Brussel in België). Oprichter/CEO Marco Aarnink koos voor Brussel als standplaats. ,,De meeste internetdrukkers mikken vooral op Nederlandstalig België, maar wij willen juist ook de Franstalige markt bedienen en verder richting Zuid-Europa trekken."

De aankondiging van het eerste buitenlandse kantoor voor Print.com komt niet geheel toevallig vlak voor het Benelux Online Print evenement van het VIGC in Antwerpen (9 mei) waar Marco Aarnink een van de sprekers is.
Bruno Mossay, een bekend gezicht in de Belgische drukwerkbranche, staat aan het roer van de nieuwe locatie aan de Limburg Stirumlaan 24 te Wemmel. Mossay benadrukt het belang dat Print.com hecht aan ook een fysieke aanwezigheid in de markt. ,,Alleen op die manier kun je het vertrouwen van klanten winnen en een goede band opbouwen." Aan het Print.com-platform is sinds eind 2017 gewerkt. Het telt inmiddels zo'n 800 professionele gebruikers van de besloten bestelomgeving.
De Franstalige versie zal op korte termijn gereed zijn, stelt Mossay.
Lees ook: Marco Aarnink (Print.com) in Werkverkeer: 'Businessmodel samen met 100 klanten gemaakt'
Internationaal perfecte URL
Voor 'een bedrag met zes nullen' kocht Marco Aarnink in 2017 het internetdomein Print.com. Na zijn eerste bedrijf Drukwerkdeal.nl verkocht te hebben begon hij na enige tijd een nieuw drukwerkbedrijf met een internationaal perfecte URL. ,,De drukwereld is mooier dan iedereen denkt. Wanneer mensen een doos openmaken en daarin een product zien met daarop hun logo, ontstaat er een gevoel van trots. Ik miste het pionieren, de productie en alles wat daarbij hoort. Met Print.com willen we graag een beleving maken van drukwerk. Ik wil internationaal iets neerzetten met blij personeel dat blije klanten aantrekt.''
De wereldmarkt was met Print.com vanaf het eerste moment zijn doel. Brussel wordt binnenkort geopend, kantoren in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk zullen snel volgen. Marco Aarnink gaat bovendien, vooralsnog kleinschalig, met een partij aan de slag in de Verenigde Staten. ,,We kunnen, alleen al vanwege onze domeinnaam, die markt natuurlijk niet negeren.''