InnovatieGroei

Investeren in een nieuwe website dankzij de digitaliseringsvoucher

Aangeboden door Ondernemersportaal Den Haag
beeld deondernemer
Leestijd 3 minuten
Lees verder onder de advertentie

,,Toen wij in 2018 onze winkel begonnen, hebben we een website laten maken die toen prima paste bij ons concept. Aangezien ons aanbod steeds meer verschuift naar het geven van onderscheidend interieuradvies, willen wij onze website meer als inspiratiebron laten fungeren.” Aan het woord is Marc Tielrooij, medeoprichter en eigenaar van Fort M. ,,We wilden de opbouw van de website aanpassen aan de wensen van deze tijd en aan ons veranderend aanbod.”

Dat betekent een forse investering. Het Ondernemersportaal biedt de mogelijkheid aan mkb-bedrijven om een deel van de kosten op zich te nemen in de vorm van een digitaliseringsvoucher. Hiermee kunnen ondernemers 50% vergoed krijgen, met een maximum van 2.500 euro, voor het verbeteren of opzetten van een website, webshop, bedrijfssoftware zoals CRM of een boekings- of reserveringssysteem. Maar ook voor het verhogen van de vindbaarheid door middel van online marketing, SEO, Google Ads of een socialmediacampagne.

Ik weet dat al meerdere ondernemers deze voucher hebben aangevraagd. Het is fijn dat ondernemers op deze manier door de gemeente worden gesteund

Marc Tielrooij, medeoprichter en eigenaar van Fort M

Vindbaarheid optimaliseren

Winkeleigenaar Tielrooij: ,,Wij hebben de voucher onder andere gebruikt voor onze nieuwe website. De focus ligt nu veel meer op beelden die de bezoeker een impressie geven van wat wij de klant te bieden hebben en waarmee wij hen willen inspireren. Het verkopen van meubelen is dan een logisch gevolg. Het is dus niet meer zozeer een opsomming van al onze producten, maar veel meer een lookbook met mooie sfeerbeelden. We hebben een kleine boetiekachtige webshop met een selectie van bijzondere producten die allemaal uit voorraad leverbaar zijn uit ons eigen magazijn. Veel webshops missen die voorraad omdat die producten vaak uit het buitenland komen. Bij ons is het: vandaag besteld, morgen in huis.”

Lees verder onder de advertentie

Naast de nieuwe website heeft Fort M de digitaliseringsvoucher gebruikt de SEO en SEA te optimaliseren en zo beter gevonden te worden op Google. ,,Maar vooral om meer klanten in de winkel te krijgen die wij interieuradvies op maat kunnen geven en die vervolgens de meubels kunnen uitkiezen die daar bij passen.“ Dat laatste geldt nu nog alleen voor Den Haag. ,,We hebben plannen om winkels te openen in andere steden in het land. Dan is een website die up-to-date is nóg belangrijker.”

beeld deondernemer

Voor alle Haagse mkb’ers en zzp’ers

Als bestuurslid van ondernemersvereniging Hofkwartier weet Tielrooij hoe belangrijk het is voor winkeliers om in deze tijd goed zichtbaar te zijn op het internet. Zodra de digitaliseringsvoucher in november 2021 beschikbaar kwam, heeft hij het bericht hierover meerdere malen geplaatst in de nieuwsbrief van het Hofkwartier. ,,Ik weet dat al meerdere ondernemers deze voucher hebben aangevraagd. Het is fijn dat ondernemers op deze manier door de gemeente worden gesteund.”

Toch ging de aanvraag voor Fort M niet meteen van een leien dakje. Aanvankelijk werd de aanvraag afgewezen. ,,Dat kwam omdat wij met ons bedrijf een SBI-code hadden voor ‘handelen in meubelen’, en niet voor ‘meubelwinkel’. Terwijl we dat natuurlijk wel gewoon zijn. Ik heb daar toen melding van gemaakt bij het Ondernemersportaal. Daar werd begrip getoond voor onze situatie en doordat andere ondernemers tegen hetzelfde probleem aanliepen, is de regeling op dit punt aangepast. Daardoor hebben we de voucher alsnog gekregen. Al met al is het nog best snel gegaan, want we hadden in december onze offerte ingediend voor de voucheraanvraag en begin februari is hij toegewezen.”

Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Ondernemersportaal Den Haag.