De verwachte omzet voor 2025 ligt op 2,5 miljoen euro, 1,5 miljoen euro meer dan in 2024. Deze prognose sluit aan bij de bredere ontwikkelingen in de Europese huisdierverzorgingssector. waar de markt naar verwachting zal groeien van 49,17 miljard euro in 2022 naar 73,68 miljard in 2030. Het segment voor kattenproducten neemt daarin een prominente positie in, goed voor 41,85 procent van het marktaandeel in 2022 en blijft het snelst groeien.
Het runnen van mijn bedrijf geeft me de vrijheid om innovaties te creëren die echt een verschil maken in het leven van katteneigenaren
Van dronepiloot naar ondernemer
Na zijn MBO-bouwkunde-studie en een loopbaan bij een dronebedrijf in Duitsland besloot Johan het roer om te gooien. Zijn verlangen naar meer regie en creativiteit leidde tot de oprichting van zijn eigen bedrijf. In de periode van eind 2019 tot 2021 runde hij Rudolphy, een bedrijf in babyproducten dat in zijn laatste jaar een omzet van 175.000 euro draaide, met een winst van 35.000 euro.
,,Het runnen van mijn bedrijf geeft me de vrijheid om innovaties te creëren die echt een verschil maken in het leven van katteneigenaren,” zegt de dertiger. Hij vond zijn ware passie echter pas echt in de markt voor luxe kattenproducten, waar trends zoals vermenselijking en integratie van technologie een steeds grotere rol spelen.
Innovatieve doorbraak in de huisdierverzorging
Johan introduceert met zijn nieuwste product een belangrijke stap in luxe huisdierverzorging, zo belooft hij. De automatische kattenbak speelt in op de groeiende trend van vermenselijking, duurzaamheid en innovatie. ,,We hebben een kattenbak gecreëerd zonder plastic zakjes. In één jaar tijd hebben we 64.500 plastic zakjes bespaard. Onze RVS- of kartonnen inlegbakken zijn duurzaam en milieuvriendelijk. Het bijbehorende kattenbakgrind is biologisch afbreekbaar en doorspoelbaar.”
We blijven innoveren en streven ernaar om een nieuwe standaard te zetten in de wereld van huisdierverzorging
Europees marktleider
Met de lancering van de PETLUX V3 XXL zet de ondernemer zijn ambitie voort om zijn bedrijf binnen twee jaar te positioneren als dé marktleider in luxe kattenproducten in Europa. De eerste batch van 300 stuks was binnen een maand uitverkocht, en Johan heeft al 600 pre-orders ontvangen van de 750 PETLUX V3 XXL’s die hij heeft besteld. PETLUX-producten zijn verkrijgbaar in 250 winkels verspreid over zes landen, waaronder Roemenië, Nederlandse ketens zoals Pet’s Place, Intratuin en Pets & Co en Franse keten Poils & Plumes.
,,Onze visie is om technologie, design en gebruiksgemak samen te brengen, zodat katteneigenaren zorgeloos kunnen genieten van hun huisdieren,” vertelt Johan. ,,De V3 XXL is slechts het begin. We blijven innoveren en streven ernaar om een nieuwe standaard te zetten in de wereld van huisdierverzorging.”
Lees ook: Jonge ondernemer Twan (23) lanceert milieuvriendelijke hondenvoeding op basis van insecten