Aangeboden door Visa
Branded Content Innovatie
Hoe lokale held King Bike Studio zich onderscheidt met gratis haal- en brengservice
Niet afwachten, maar demarreren! Dat is de mentaliteit van Willem de Koning van King Bike Studio uit Heemstede. De Koning gooide het roer om en kwam met een digitaal afsprakensysteem en gratis haal- en brengservice voor zijn fietsreparatiebedrijf. Meer weten over mogelijkheden om jouw onderneming te digitaliseren? Lees hier meer.

Willem de Koning is eigenaar van de in Heemstede gevestigde King Bike Studio.
Lokale ondernemers gaan de crisis te lijf met digitalisering, veerkracht en klantgerichtheid. Visa ondersteunt ondernemers met betaalgemak. In samenwerking met De Ondernemer worden in deze serie lokale helden aan het voetlicht gebracht. Lokaal maakt het verschil!
Klanten kunnen op de website van King Bike Studio een afspraak inplannen en aangeven wat er scheelt aan hun racefiets, mountainbike of gravelbike. De Koning haalt de fiets op en brengt hem gerepareerd weer terug. Gratis.
Visa ondersteunt lokale ondernemers met betaalgemak en tips over digitale betalingen. Ook interesse in kortere connecties, sneller afrekenen? Kijk hier voor meer info.
King Bike Studio speelt met dit slimme concept in op de behoefte van een groep klanten die terughoudender is geworden met winkelbezoeken sinds de pandemie. Eigenaar Willem de Koning zette direct na het ingaan van de eerste lockdown in maart de knop om. ,,Ik ben van het gas geven. Niet afwachten, maar demarreren! Anders ben je vaak te laat.”
Online tool voor het inplannen van reparaties
De Koning had al een haal- en brengservice, maar voor reparaties boven 200 euro. Die ondergrens werd geschrapt. Bovendien implementeerde hij een online tool voor het inplannen van reparaties. ,,De mogelijkheid om thuis je fiets in te plannen is klantvriendelijk en vermindert fysiek klantcontact.” Zorg ook dat jouw onderneming blijft groeien, juist nu, met deze tips.
''Klanten vinden het prettig dat ik de fiets afhaal en persoonlijk repareer. Als het niet goed is, kunnen ze mij er rechtstreeks op aanspreken''
De Koning voert ’s ochtends de reparaties uit en doet ’s middags het bezorgen en afhalen van de fietsen. ,,Dat werkt perfect: gezien het vele thuiswerken is er altijd wel iemand thuis bij de klant. Toegegeven: door de transportkosten lijd ik weleens verlies op een reparatie, maar meestal kan ik ritten wel combineren. Daarnaast vragen klanten vaak om meteen andere reparaties uit te voeren: naast de kapotte spaak worden dan bijvoorbeeld ook meteen de versleten kabels vernieuwd.” De persoonlijke service kweekt bovendien goodwill bij de klanten. ,,Ze vinden het prettig dat ik de fiets afhaal en persoonlijk repareer. Als het niet goed is, kunnen ze mij er rechtstreeks op aanspreken.”
Contactloos betalen met pas, telefoon én smartwatch
De Koning wordt door Visa ondersteund op het gebied van betaalgemak. Klanten kunnen bij hem contactloos betalen met hun pas, telefoon én smartwatch. Als één van de winnaars van de GeniaalLokaal wedstrijd van Visa heeft De Koning bovendien een onlinecampagne van 2000 euro gekregen en aandacht in een lokale krant. Dit heeft hem zo’n twintig nieuwe klanten opgeleverd. ,,Deze campagne heeft mijn bedrijf een boost gegeven.”
Of hij de haal en brengservice voortzet? ,,Zolang de coronamaatregelen van kracht zijn, blijft het gratis. Daarna overweeg ik terug te gaan naar gratis haal- en brengservice vanaf 200 euro. Of ik moet kijken of ik iemand in kan huren. Het halen en brengen kost veel tijd. In de lente wordt het druk en ben ik al gauw de hele werkdag bezig met reparaties.”
'Hoe actiever je als ondernemer bent, hoe meer je verkoopt'
Het advies dat hij ondernemers wil geven: ga bij tegenslag niet afwachten, maar probeer snel te anticiperen. ,,Moet je winkel dicht? Probeer via een webshop of social media te verkopen. Een vriendin heeft een kledingzaak. Zij heeft een concept bedacht waarbij ze kleding aantrekt en laat zien via social media. Aankopen komt ze zelf bij de klant thuisbrengen. Ze heeft nooit zo goed gedraaid in januari. Hoe actiever je als ondernemer bent, hoe meer je verkoopt.” Lees hier meer tips.
Lees ook: Deze lokale ondernemers gaan crisis te lijf met digitalisering, veerkracht en klantgerichtheid
Visa ondersteunt lokale ondernemers met betaalgemak en tips over digitale betalingen. Ook interesse in kortere connecties, sneller afrekenen? Kijk hier voor meer info.