InnovatieGroei

Nederlandse tech-agency Gospooky opent kantoor in New York

Tim van der Wiel (24, rechts) en Liam Tjoa (25) zijn de oprichters van Gospooky. Foto: Gospooky
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Om het proces in goede banen te leiden en de positie van Gospooky in de Verenigde Staten te versterken, is marketingveteraan en voormalig Snap-executive Jeff Miller toegetreden tot de Raad van Bestuur.

Als toevoeging op het huidige internationale team van Gospooky, zal het bureau komend jaar de nadruk leggen op het samenstellen van een Amerikaans team. Het nieuwe team - bestaande uit creatieven, producers en strategen - gaat het aanbod van creative concepting, productie en research en development in de VS uitbreiden.

We kunnen niet wachten om in de VS voet aan de grond te zetten en onze visie op social tech toe te passen op de meest innovatieve merken ter wereld

Tim van der Wiel, Gospooky

'Gospooky is pionier op het gebied van social tech geworden'

,,Na zes succesvolle jaren in Amsterdam maken we met veel enthousiasme de overstap naar de Amerikaanse markt,” aldus Gospooky-oprichter Tim van der Wiel. ,,De keuze voor New York was een no-brainer, aangezien veel van onze opdrachtgevers er zitten. We kunnen niet wachten om in de VS voet aan de grond te zetten en onze visie op social tech toe te passen op de meest innovatieve merken ter wereld.”

Lees verder onder de advertentie

Jeff Miller: ,,De afgelopen twintig jaar heb ik over de hele wereld met talloze bureaus gewerkt. Het ondernemerschap van Tim en Liam heeft mij geïnspireerd. Hun overtuigende visie heeft ervoor gezorgd dat Gospooky pionier op het gebied van social tech is geworden. Ik kijk ernaar uit om als adviseur bij te dragen aan het nieuwe Amerikaanse avontuur van Gospooky.”

Gospooky werkte voor JBL, Snap, Unilever, Amazon Prime Video, Dior en KLM

Gen Z-entrepreneurs Tim van der Wiel en Liam Tjoa waren nog geen twintig jaar oud toen zij Gospooky in 2016 in Amsterdam oprichtten. Sindsdien heeft het duo content-, AR- en social advertising-strategieën ontwikkeld en uitgevoerd voor merken als JBL, Snap Inc., Unilever, Amazon Prime Video, Dior en KLM. In 2022 werd Gospooky door de SAN unaniem gekroond tot Bureau van het Jaar.

Lees ook: Déze Nederlandse startups willen zaken doen: in de Verenigde Staten

Lees verder onder de advertentie