Aangeboden door Visa

Branded Content Innovatie

Bezorging 3.0: Holy Moly Pizza bakt online bestelde pizza’s voor de deur

Geen lauwe pizza uit een bezorgtas, maar supervers bij de klant voor de deur gebakken. Holy Moly Pizza zet in op kwaliteit. En een online bestelsysteem. Ondernemer Ben van Duijn uit Abcoude vertelt over snel schakelen en slim digitaliseren. Tips die jou ook helpen bij digitalisering.

Bram de Vrind 18 maart 2021

Ben van Duin pizza kar

Ben van Duijn uit Abcoude is eigenaar van Holy Moly Pizza.

Lokale ondernemers gaan de crisis te lijf met digitalisering, veerkracht en klantgerichtheid. Visa ondersteunt ondernemers met betaalgemak. In samenwerking met De Ondernemer worden in deze serie lokale helden aan het voetlicht gebracht. Lokaal maakt het verschil!

Lees ook: Deze lokale ondernemers gaan crisis te lijf met digitalisering, veerkracht en klantgerichtheid

Pizzabezorging 3.0 noemt Van Duijn het. Hij heeft inmiddels een vloot met drie pizzakarren die in de omgeving Abcoude en Amstelveen-Elsrijk rijden. Klanten kunnen online of telefonisch een pizza bestellen. Betalen gaat eenvoudig via de website of met de mobiele pin, onder andere met Visa. Duur? Valt reuze mee. De pizza’s kosten tussen de 10 en 16 euro – klanten moeten er wel minimaal twee afnemen. Een pizzachef komt met pizzakar bij de klant langs en bakt de pizza’s vers voor de deur.

Van Duijn liep al langer met dit idee. Want kwalitatief echt goede pizza’s worden net als goede koffie vers bereid en genuttigd, is zijn visie. De ondernemer richtte Holy Moly Pizza op, dat zich aanvankelijk ook richtte op feesten, evenementen en partijen. Toen die allemaal wegvielen was het de dood of de gladiolen. ,,Ik moest mijn businessplan versneld uitvoeren.”

Visa ondersteunt lokale ondernemers met betaalgemak en tips over digitale betalingen. Ook interesse in kortere connecties, sneller afrekenen? Kijk hier voor meer info.

Ben van Duin pizza kompaan

Een eigen online platform met toegevoegd online bestelgemak

Van Duijn bouwde een eigen online platform en voegde online bestelgemak toe. ,,Klanten vullen eerst hun postcode in om te checken of we bij ze kunnen bezorgen. Vervolgens kiezen ze een tijdslot waarin we de pizza vers maken voor de deur. Ze kunnen eenvoudig online betalen.”

De ondernemer bracht zijn concept onder de aandacht via social media, Google ads én ouderwetse flyers. ,,Er valt tegenwoordig niet meer zoveel post bij mensen op de deurmat. Dat biedt kansen om op te vallen. We hebben een mooie flyer gemaakt en rondgebracht. Tegen de stroom ingaan dus!”

Holy Moly Pizza viel ook in de prijzen bij de campagne GeniaalLokaal van Visa. Van Duijn kreeg een online campagne van 2.000 euro cadeau. ,,Dat heeft wel een boost gegeven. Verschillende klanten zeiden bij ons terecht te zijn gekomen via de campagne.” Tips die jou helpen bij digitalisering? Bekijk ze hier...

''We hebben een leuke boost gehad in coronatijd, maar uiteindelijk moet het ook post-corona interessant zijn''

Ben van Duijn, eigenaar Holy Moly

Ben van Duin pizza closeup

De bestellingen lopen goed door. ,,Vooral tijdens de eerste lockdown was het gekkenhuis. Maar toen waren veel andere horecabedrijven nog de wonden aan het likken. Tijdens de tweede lockdown hebben we – gelukkig - meer concurrentie.”

Rijdende pizzaoven met pizzachef voor de deur spreekt tot de verbeelding

Dit concept is echter niet van tijdelijke aard; Van Duijn wil zich definitief in de markt vestigen. ,,We hebben een leuke boost gehad in coronatijd, maar uiteindelijk moet het ook post-corona interessant zijn.” Na een half jaar pionieren is één van de bevindingen dat het concept ook goed scoort qua beleving. ,,Een rijdende pizzaoven met pizzachef voor de deur, dat spreekt tot de verbeelding. Gezinnen boeken ons als ‘uitje’. We worden ook veel gedeeld op Instagram.”

Hij wil Holy Moly Pizza op termijn opschalen om het kostenefficiënter te maken. Maar eerst moeten het concept en de organisatie goed staan. ,,Het is kwaliteit wat je verkoopt en je moet kwaliteit blijven waarborgen. Eerst de organisatie neerzetten en dan eventueel versnellen.”

Lees ook: Hoe schoenenwinkel J. van Mourik & Zn. de crisis doorstaat met een hoge dosis inventiviteit

Visa ondersteunt lokale ondernemers met betaalgemak en tips over digitale betalingen. Ook interesse in kortere connecties, sneller afrekenen? Kijk hier voor meer info.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Advertisement