Luister de radio-uitzending van 'Met de kennis van nu' met co-host Esther Vedder hier terug:
Een strategische samenwerking metbekende artiesten of presentatoren is al vanaf het begin van hetbedrijf hun sleutel tot het succes. De eerste keer dat de gepersonaliseerde sieraden inde publiciteit kwamen was omdat Chantal Janzen er gewag van maakteop Instagram.
,,We hadden gezien hoe blij ze was met het eerstewoordje dat haar zoontje James had geschreven. Toen hebben we haareen sieraad gestuurd met dat woord. Dat vonden we leuk om te doen enhet past natuurlijk bij ons bedrijf, dat gepersonaliseerde sieradenmaakt. Zij droeg het en vanaf toen ging het los,” zegt Esther Vedderin het radioprogramma Met de kennis van nu. Samen met Janzen werd een collectie gemaakt en dat werd het grote startpunt van het succes van Vedder&Vedder.
Ook de Duitse marktprobeert Vedder&Vedder te veroveren door slim samen te werken.Eerst met Sylvie Meis, die daar een ongekende populariteit geniet.Later maakten ze ook collecties samen met Duitse artiesten.
Bekijk 'De Ondernemer in gesprek met Esther Vedder' hieronder.
Beluister hier hun aflevering van populaire podcastserie Sleutel tot Succes:Sieradentweeling Vedder & Vedder: 'Duizend keer tegen elkaar gezegd: we kappen ermee'
'Je moet precies weten wat er speelt'
Dat ze vanuit Duits oogpunt een Nederlands bedrijf zijn, deert het publiek niet, meent de creatieveling van de zussen. ,,We zijn natuurlijk een online bedrijf, hebben geen vestiging in Duitsland. Wel hebben we snel ingezien dat we Duitsers op onze klantenservice moesten aannemen. Duitssprekende Nederlanders zijn niet geschikt genoeg. Je moet precies weten wat er speelt in Duitsland, wie de influencers zijn en wat het publiek daar wil. Niet alleen de taal spreken.” Inmiddels komt een kwart van de bestellingen voor rekening van onze oosterburen.
Verenigde Staten: samenwerking met Chrissy Teigen
Een samenwerking met Chrissy Teigen, die naast de vrouw van John Legend zelf een loopbaan als model en televisiepersoonlijkheid heeft, is dus het startpunt van de verovering van de Verenigde Staten. Wat de Vedder-zussen met Teigen voor de klanten in het vat hebben is nog niet bekend. Te vroeg. Of het gaat lukken om Amerika te veroveren is de vraag, maar voor de Vedders niet. Die gaan ervoor. ,,Van Duitsland werd ook gezegd dat het onmogelijk is om daar als Nederlands bedrijf te slagen. Maar dat motiveert ons alleen maar meer. Hoezo onmogelijk? Niets is onmogelijk.”
Lees ook: Sieradentweeling Vedder & Vedder live op radio bij 'Met de kennis van nu'