Na een ernstige ziekte, nu gaat het gelukkig weer goed, startte Milou een volledig ecologische en gespecialiseerde kapperszaak voor mensen met krullen in Tilburg. Milou: ,,Purelou liep meteen goed, binnen drie jaar openden we twee extra salons en zijn we al twee keer uitgeroepen tot de leukste kapperszaak van Noord-Brabant.”
In Europa hebben honderd miljoen mensen krullend haar. ,,Velen zitten met hun handen in het haar omdat ze niet weten hoe ze dit moeten verzorgen. Echte groene haarproducten voor krullen bestaan niet, daarom zijn we ze zelf gaan ontwikkelen.”
Echte groene haarproducten voor krullen bestaan niet, daarom zijn we ze zelf gaan ontwikkelen
De haarproducten zijn jarenlang getest en verbeterd met haar team. ,,En nu hebben we officieel onze krullenverzorgingsproducten staan. Een complete lijn waar we enorm trots op zijn. Van reiniging en verzorging, tot styling die geschikt is voor iedereen.” Met haar producten wil Milou haar stem laten horen in de markt ‘die gedomineerd wordt door luidruchtige multinationals’.
Lees ook: CanCanteen zorgt met sociaal horecaconcept voor sparkle in de buurt: ‘Behoefte aan verbinding’
Crowdfunding nodig om Voam te lanceren
Ze onderscheidt zich met echt groene producten. Dus niet getest op proefdieren en met lokale ingrediënten. De verpakkingen bestaan voor 80 procent uit gerecycled materiaal. En geen chemische ingrediënten. Milou: ,,Groener dan dit gaat het niet worden. Zo blijft je haar en je huid altijd verzorgd, zonder de aantasting van chemicaliën.”
Om de lijn te lanceren is ze een crowdfunding gestart. Er is 80.000 euro nodig om Voam op de markt te zetten. Milou wil de producten in haar eigen salons gebruiken, verkopen via haar webshop en groothandel en aan andere kapsalons aanbieden.
Bekijk in bovenstaande video het volledige gesprek met Milou de Nijs tijdens MKB Finance Week in De Ondernemer Live. Meer informatie over Voam vind je hier.