1. Dit is waarom uitstraling zakelijk net zo belangrijk is als inhoud- Raoul Rossou
Twijfel je soms ook of je daadwerkelijk uitstraalt wat je wilt uitstralen? Voor een sollicitatiegesprek wil je aantrekkelijk gevonden worden door efficiëntie, doorzettingsvermogen en kennis uit te stralen. Voor een sales-pitch zijn waarschijnlijk zaken als kwaliteit, degelijkheid en waardevol aantrekkelijke kenmerken.
2. Neuromarketing geeft info over koopgedrag- Roeland Dietvorst
Alles klopt aan uw product. Toch kiest de klant niet voor jou. Wat bezielt hem of haar? Neurowetenschappelijk onderzoek, bijvoorbeeld met hersenscans, geeft verrassende inzichten.
3. Zakendoen in Duitsland - Marco Platvoet
Al jaren adviseer ik bedrijven bij het internationaal zakendoen. Veel vragen van ondernemers zijn gericht op Duitsland. Vooral vanuit de regio's Oost- en Noord-Nederland. 'Waarom de cirkel niet rondmaken?' is hierbij vaak een logische gedachte. Ondernemers denken vaak aan de Duitse markt en zien deze tevens als goede eerste stap naar andere landen in Oost Europa.
4. Het kantoor als inspiratieplek - Kitty Koelemeijer
Het mantra van de digitalisering is software eats the world. Je kunt het zo gek niet bedenken of technologie-ondernemingen vinden een manier om het te programmeren.
5. Verzamelgebouw geeft ruimte om te groeien - Arthur van Breukelen
Ik wil bedrijfsruimte huren in een verzamelgebouw. Waar moet ik op letten?