Youtube-serie“We zijn een echt familiebedrijf dat hard aan de weg timmert. We wilden geen dure televisiecampagne, maar hebben bewust gekozen voor een ludieke actie die dicht op de consument zit. Tijdens het brainstormen hadden we het over de verschillende manieren waarop Nederland borrelt. Vervolgens kwamen we op het idee om al die mensen maar eens op te gaan zoeken. Zo kom je bij allerlei soorten doelgroepen terecht, van studenten tot bekende Nederlanders.De serie bestaat uit tien afleveringen waarin Jantien en Mark op onderzoek uitgaan. Aan het einde van de rit doen ze een quiz en geven ze een cijfer aan de borrel. Het doel was absoluut niet om constant te roepen dat je pas echt borrelt met Heks’nkaas erbij. Dat houdt niemand zeven minuten lang vol. We wilden een serie maken waar kijkers naar uitkijken.”
Magie “Met deze marketingcampagne willen we een beetje magie toevoegen aan de borrel van de consument. Dat is typisch Heks’nkaas. Alle dingen die we doen, doen we met een tikje magie. We willen betoveren met smaak en onze producten, maar ook met hoe we onderling met elkaar omgaan en de consument benaderen. Als je dat helder weet te verwoorden, van de directie tot aan de productie, kun je elkaar een spiegel voorhouden: zijn we nog wel bezig met het toevoegen van magie?”
[Tekst gaat verder na de video] %VIDEOWIDGET%
Marketing "Wij zijn altijd creatief bezig met ons werk, bijvoorbeeld met recepten en tips op Facebook. Voor deze videocampagne zijn we een samenwerking met c2b aangegaan, een klein jong marketingbureau dat goed bij ons past. Het is helemaal niet nodig om te werken met de allergrootste bureaus. Je moet iemand hebben die jouw taal spreekt. Onderdeel hiervan is ook het presentatieduo dat we hebben gevonden. Jantien en Mark zijn geselecteerd via een campagne op Facebook. Mensen konden zich aanmelden, fans mochten een stem uitbrengen en daar zijn drie kandidaten uitgerold. Met hen hebben we een finalefilm opgenomen waarna we tot de conclusie kwamen dat we Mark en Jantien graag als presentatieduo wilden inzetten.”
Facebook “Heks’nkaas heeft een hele actieve Facebook community. Wat dat betreft hebben we ingezet op kwaliteit en niet op kwantiteit. Het zijn trouwe kopers die regelmatig onze receptjes uitproberen. Toen we op Facebook vroegen naar inspirerende borrelideeën kwam daar onder andere een reactie uit van iemand die gaat trouwen. We mochten komen filmen op de bruiloft. Na afloop was er voor alle gasten een Heks’nkaas-cadeautje, een soort goodiebag. Het is zo leuk dat mensen zo van je merk houden, dat je op hun bruiloft mag komen!”
%VIDEOWIDGET%