Marketing

Inhaken op witte rook en een nieuwe paus? Zo pakte BBQ-merk Kamado Joe het aan

De opmerkelijke marketingstunt van Kamado Joe. e opmerkelijke marketingstunt van Kamado Joe. Foto: Kamado Joe
e opmerkelijke marketingstunt van Kamado Joe. Foto: Kamado Joe
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

Zodra er donderdagavond witte rook uit de schoorsteen opsteeg tijdens de verkiezing van een nieuwe paus, stak het barbecuemerk Kamado Joe het vuur letterlijk aan. In samenwerking met creatief bureau Fightclub ontwikkelde het bedrijf een campagne die moest laat zien dat witte rook niet alleen staat voor een nieuwe paus, maar ook dat het tijd is om de BBQ aan te steken.

Na witte rook live op digitale schermen én in hartje Londen

Enkele minuten nadat de wereld te horen kreeg dat er een nieuwe paus was gekozen, was de boodschap al zichtbaar op prominente digitale schermen in alle grote steden van Nederland, in hartje Londen en via diverse online kanalen.

Deze unieke inhaker is precies wat we nodig hadden om op een originele manier de start van het BBQ-seizoen te vieren

Ralph Dijk Middleby Outdoor

Rondrijdende Qcars met digitale schermen brachten de boodschap verder tot leven in Amsterdam en Rotterdam. Op het scherm steeg witte rook op uit de Kamado Joe, terwijl er ook echte rook uit de installatie kwam. Deze zintuiglijke ervaring moest nieuwsgierigheid wekken en voorbijgangers even uit hun dagelijkse routine halen.

Lees verder onder de advertentie

Volgende stap BBQ-merk Kamado Joe

Ralph Dijk, General Manager International, Middleby Outdoor: „De afgelopen jaren heeft Kamado Joe, onderdeel van Middleby Outdoor, wereldwijd een indrukwekkende groei doorgemaakt. Na een periode van merkopbouw zijn we nu klaar voor de volgende stap: het vergroten van merkvoorkeur bij consumenten. Deze unieke inhaker is precies wat we nodig hadden om op een originele manier de start van het BBQ-seizoen te vieren.”

Witte rook van Kamado Joe. Witte rook van Kamado Joe. Foto: Kamado Joe
Witte rook van Kamado Joe. Foto: Kamado Joe

Lees ook: Van Jumbo, HEMA tot Action: hoe René van der Zel ook retail verovert met XXL Nutrition

Lees verder onder de advertentie