Marketing

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen (links) met gastheer Floris Hülsmann in de studio.
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

vorige

volgende

Lees verder onder de advertentie

De Namarama-oprichter en merknaamexpert Floris Hülsmann ontvangt de door- en door-Rotterdamse ondernemer Henk Witteveen - bij feestliefhebbers bekend van de legendarische en helaas verdwenen Rotterdam Dance Parade. Samen met Patrick de Nekker is hij de man achter het succesvolle EARTH Water, momenteel nog vooral te vinden in de horeca en bedrijfskantines. Maar dat is in de nabije toekomst wel anders, zo vertelt Witteveen in deze De Zo Genaamde Podcast.

Maar eerst het ontstaan van de naam EARTH Water. Hoe dat zo? De eer gaat naar De Nekker, zo vertelt zijn zakenpartner en goede vriend. De basis van het van idee haalde de voormalig Heineken-man uit Canada waar een gelijkwaardig en gelijknamig project al langere tijd een succes is. De Nekker polste Witteveen voor het idee. Of hij ambassadeur van het merk willen worden. 'Nee', de Rotterdammer wilder meer dan dat. Samen in het bedrijf stappen en er een succesverhaal van maken. Zo geschiedde, hoor je in de podcast.

Henk Witteveen (rechts) en Patrick de Nekker, founding fathers van EARTH Water.
Lees verder onder de advertentie

'You'll never drink alone' met EARTH Water: al anderhalf miljoen euro naar projecten

Bijzonder: onder het motto 'You'll never drink alone' (je haalt de Rotterdammer nimmer uit de ondernemer) doneert EARTH Water de gehele nettowinst aan waterprojecten in landen die alle hulp kunnen gebruiken. ,,Inmiddels hebben we sinds de vijftien jaar dat we bestaan al anderhalf miljoen euro kunnen doneren.''

Zoals gezegd, het watermerk staat vooral bekend als b2b-merk. Dat is het nog steeds, geeft Witteveen aan. Sinds kort is het bedrijf ook aan het kijken naar de retailkant. Wat zijn de mogelijkheden op die markt? Opvallen doet EARTH Water in ieder geval in de schappen met de kartonnen verpakking in plaats van de meestal doorzichtige verpakkingen van andere watermerken.

Laat je in deze De Zo Genaamde Podcast verder inspireren door dit ondernemersverhaal waar onder meer ook Lee Towers, creatieve en innovatieve businessplannen, bijzondere waterprojecten (in bijvoorbeeld Kameroen en Kenia) en veel meer aan bod komt.

Lees verder onder de advertentie

Beluister hieronder ook eerdere afleveringen uit deze serie:

Lees ook: Jasmijn Rijcken (Soilmates): 'Duurzaam of milieu in bedrijfsnaam? Uitgekauwde woorden'

Lees ook: Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Lees verder onder de advertentie

Lees ook: Hoe krnwtr gaat helpen aan een betere wereld zonder single-use drankverpakkingen

beeld deondernemer