MarketingSocial media

LinkedIn-lessen van 'Top Voice' Michiel Dijkman (Samsung)

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

Dijkman reist voor zijn werk bij Samsung de wereld over en bericht daarover op LinkedIn, bij wijze van een persoonlijk en zakelijk dagboek. Zijn berichten, die kunnen gaan over een reis naar Singapore of een bezoek aan zijn oma, lokken veel interactie uit bij gebruikers, berekende het algoritme van LinkedIn. Het leverde Dijkman de titel Top Voice van 2019 op.

Lees ook: Marketingtrends 2020: van LinkedIn tot De Vrouw

Lees verder onder de advertentie

Bedrijfspagina

In de podcast stelt Dijkman dat het ambassadeurschap van medewerkers op social media steeds belangrijker wordt. Niet alleen de ceo, ook het personeel deelt verhalen op LinkedIn over wat er achter de schermen van een bedrijf gebeurt. De tip van Dijkman: ,,Ondernemers moeten weten dat mensen het liefst andere mensen volgen en geen bedrijfspagina's. Wil je meer organische groei en mensen echt verbinden, dan is het dus belangrijk dat ze ook medewerkers en de ceo volgen.'' Een bedrijfspagina op LinkedIn is niet overbodig, maar moet volgens hem een plek zijn voor de verhalen van medewerkers en ondernemers zelf.

Meer tips voor het effectief inzetten van LinkedIn? Beluister hier de podcast terug: