Podcast
Namarama: op de rand van de afgrond met reclameman Dick van der Lecq
Dick van der Lecq is een van de reuzen uit reclameland. Met zijn enorme ervaring als bureaudirecteur staat hij nu aan het roer bij het DDB Unlimited. Bureaus hebben het niet makkelijk op dit moment (70 procent van alle bureaus zag de inkomsten hard teruglopen), maar Van der Lecq staat er positief in. Waarom, dat vertelt hij in deze aflevering van de Namarama-podcast van naamexpert Floris Hülsmann.
Hülsmann en Van der Lecq hebben het over de naam DDB en de bijzondere filosofie die daarachter schuilt. Het gesprek gaat over wat reclame is en kan bewerkstelligen en over de erfenis van Bernbach, bekend van ‘Think Small’ voor Volkswagen.
Lees ook: Coronamaatregelen in jouw zaak: zo blíjven klanten de regels volgen
Ook gaat deze podcast over de afgrond. Want daar groeien niet alleen de mooiste bloemen, je zal er ook overheen moeten kunnen kijken om verder te komen. Van der Lecq behoorde tot een van de eerste met corona-besmette personen, opgelopen in een kroeg in het Gooi. Verder komen aan bod: zorgen voor een diverse werkvloer en ook in mindere tijden achter je personeel staan.