Podcast

Namarama: op de rand van de afgrond met reclameman Dick van der Lecq

Dick van der Lecq is een van de reuzen uit reclameland. Met zijn enorme ervaring als bureaudirecteur staat hij nu aan het roer bij het DDB Unlimited. Bureaus hebben het niet makkelijk op dit moment (70 procent van alle bureaus zag de inkomsten hard teruglopen), maar Van der Lecq staat er positief in. Waarom, dat vertelt hij in deze aflevering van de Namarama-podcast van naamexpert Floris Hülsmann.

Van onze redactie 31 augustus 2020

Hülsmann en Van der Lecq hebben het over de naam DDB en de bijzondere filosofie die daarachter schuilt. Het gesprek gaat over wat reclame is en kan bewerkstelligen en over de erfenis van Bernbach, bekend van ‘Think Small’ voor Volkswagen.

Ook gaat deze podcast over de afgrond. Want daar groeien niet alleen de mooiste bloemen, je zal er ook overheen moeten kunnen kijken om verder te komen. Van der Lecq behoorde tot een van de eerste met corona-besmette personen, opgelopen in een kroeg in het Gooi. Verder komen aan bod: zorgen voor een diverse werkvloer en ook in mindere tijden achter je personeel staan.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Bakkiemedia thijs van dijk daniel kok
De Ondernemer

Wat vinden de Bakkie Media-experts van Week van de Ondernemer?

Het belooft een goede traditie te worden: een Bakkie Media Live tijdens de Week van de Ondernemer. Vorig jaar vanuit de Brabanthallen in Den Bosch, dit jaar vanuit het nog te openen Liemès Food District in Utrecht. Dé hamvraag: wat vonden de heren experts Thijs van Dijk en Daniel Kok van deze Week van de Ondernemer?

Details
Jordy en Lena Cobelens NBR 2020
De Ondernemer

Welk geheim heeft ondernemersechtpaar Jordy en Lena Cobelens?

Ondernemersechtpaar Jordy en Lena Cobelens timmert flink aan de weg. Hij is dankzij zijn succesvolle horlogemerk TW Steel genomineerd voor de titel Meest Inspirerende Ondernemer van 2020, terwijl zij wereldwijd furore maakt met haar startup Le Olive die gepersonaliseerde kimono's produceert. Wat is hun geheim?

Details
Kerstmis gezellig
De Ondernemer

Hoogleraar Cor Molenaar: 'Retailers overleven alleen als zij hun klant écht beter leren kennen'

Retail-professor Cor Molenaar is altijd duidelijk. Tijdens onze live radio-uitzending op de vierde dag van de Week van de Ondernemer richtte hij zijn scherpe pijlen op de retailer met een strakke boodschap: stop meer energie in het beter leren kennen van de klant.

Details
Maarten Franken NBR 2020
De Ondernemer

Waarom Maarten Franken (Goodhabitz) zo succesvol is met online trainingen

Leren is leven en leven is leren. Dat is het fundament onder de Brabantse onderneming Goodhabitz, die internationaal online trainingen aanbiedt. Oprichter Maarten Franken - tevens genomineerd voor Meest Inspirerende Ondernemer van 2020 - was bij ons te gast tijdens de radio-uitzending in de Week van de Ondernemer. ,,Het is onze bedoeling dat mensen iets leren zonder in de gaten te hebben dat ze iets leren."

Details
Marco Aarnink portret groen
De Ondernemer

Zó onderneemt Marco Aarnink (Print.com) zich uit de coronacrisis

Hoe investeer je jezelf uit de coronacrisis en wat doe je met je bedrijfsvoering anno nu? Topondernemer Marco Aarnink werd met Print.com hard geraakt door corona, maar durfde radicale beslissingen te nemen. Hij vertelt er tijdens de Week van de Ondernemer over in onze live radio-uitzending.

Details