Nieuws Marketing
Ondernemers tonen producten tijdens Fashion Food Festival Haaksbergen
Haaksbergen maakt kennis met Fashion Food Festival. Ondanks kou brengt evenement veel publiek op de been, volgens de Twentsche Courant Tubantia.

Een straffe frisse bries en enkele regenbuien ten spijt smaakt de eerste editie van het Fashion Food Festival naar meer. Gehuld in een warme jas zien de toeschouwers modellen in zomerse outfit voorbijlopen. Een schril contrast. "Enorm koud!", roept één van de mannequins vanaf de natte groene loper. "Ik ben zó blij met de zon."
Allerlei ondernemersNiet alleen kleding en modeaccessoires worden geshowd. Ook ondernemers uit andere branches tonen hun waren in stijl, zoals de slager, bakker, schilder en bloemist. De opvallende loper zet de bezoekers meteen op het juiste spoor door alle centrumstraten, om geen enkele activiteit te hoeven missen.
HuiskamerIn de 'huiskamer' - lees: rode bestelbus - van Joep Schillings wordt uitsluitend vinyl gedraaid. "Uit de jaren dertig tot negentig. Bij de komst van de cd heb ik de grens gelegd", vertelt de in de Spoorstraat neergestreken Nijmegenaar, temidden van zijn jarenzestig meubels. "Voor mij is dit
A way of life. Dat tafeltje komt uit mijn woonkamer. En er staan spullen van mijn ouders. Kijk, voorbijgangers glimlachen allemaal. Ze vinden het leuk als ik ze uitnodig in mijn huiskamer."
TuinmeubelshowEven verderop redt Ben van Rijn de kussens uit zijn steigerhouten tuinmeubelen als er een bui overtrekt. "Voor de zoveelste keer. Daar ben ik nu wel klaar mee. Ze blijven in de bus. De houten meubels laat ik staan. Die kunnen tegen de regen."
Het Fashion Food Festival krijgt van hem een dikke pluim. "Dat hebben ze goed opgezet." Bijval krijgt hij van bezoeker Henk Lankheet. "Dit hebben we in Haaksbergen nog niet eerder gezien. Het dorp is mooi aangekleed. En in alle centrumstraten lopen mensen. Erg leuk."
FoodtrucksPubliekstrekker zijn de foodtrucks van Stoer Voer. Vanaf het marktplein stijgen heerlijke grill- en braadgeuren op. Aan het eind van de middag lijken de bezoekers zich hier te verzamelen voor een warme hap. "Jammer dat de Flammkuchen al op is", zegt een gast met een spijtig gezicht. Maar er is genoeg ander 'voer'.
Bij zijn blauwe VW-bus staat Gijs biologische kippendijen te grillen. Geflipte Kippen heet zijn toko. "We staan op festivals en feesten. Een mooie gelegenheid om biologische producten te promoten."
HerhalingDe organisatie gaat voor een herhaling van het festival, laat Trudy ten Brinke weten. "Alleen de groene loper, die moet volgende keer anders. Door de windvlagen blijft hij niet overal liggen."
Foto: Annina Romita