Marketing

Onderzoek naar Zeeuwse bedrijven: online nog veel te winnen

Perry van de Vrede zegt dat bedrijven de kracht van marketing pixels nauwelijks benutten. Foto: Lex de Meester.
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

,,Als je geld spendeert aan online campagnes wil je weten of die ook geld opleveren", zegt Perry van de Vrede tegen AD. ,,De enige manier om daar antwoord op te krijgen, is door marketing pixels te gebruiken. Dat zijn stukjes code op de website die de activiteiten van bezoekers registreren. Zo kun je het effect meten van campagnes waarvan je omzet verwacht. Maar Zeeuwse bedrijven benutten eigenlijk nauwelijks de kracht van marketing pixels.”

Over onder meer online marketingcampagnes vertellen Jordy (TW Steel) en Lena (Le Olive) Cobelens in deze podcast:Wat is het geheim van ondernemersechtpaar Jordy en Lena Cobelens?

Veel advertentieplatformen worden niet of nauwelijks benut

Uit het Zeeuwse onderzoek blijkt dat bijna 41 procent van de onderzochte bedrijven slechts één pixel heeft geïnstalleerd. Dat is bijna altijd Google Analytics.

Lees verder onder de advertentie

,,Maar een kwart van de bedrijven gebruikt ook Google Analytics niet. Wat vooral opvalt, is dat de overgrote meerderheid niks doet met de pixels Google Ads en Facebook Ads, terwijl dat wereldwijd de meest gebruikte advertentieplatformen zijn. Ook minder populaire advertentieplatformen als Bing Ads en Twitter Ads worden amper benut.”