Aangeboden door Pop-Up radio
Branded Content Marketing
Hybride werken en tegelijk inspirerend verbinden: Pop-Up Radio
Hybride werken is de toekomst. Dat vergroot de noodzaak om met je onderneming medewerkers te verbinden én inspireren. Met een eigen, professionele pop-up radioshow doe je dit op een toegankelijke manier voor al je medewerkers: Pop-Up radio, een concept van mediaondernemers Menno de Boer en Timon Jacobs. De presentatie van zo’n interactieve live-uitzending is in handen van twee landelijk bekende dj’s die in staat zijn de juiste tone of voice aan te slaan.

Timon Jacobs (links) en Menno de Boer, de drijvende krachten achter bedrijfsconcept Pop-Up radio.
De content van Pop-Up radio bepaal je zelf als bedrijf: van interviews met nieuwe collega’s, een interactieve quiz en een muzikale kerstborrel vol verzoekjes van de werkvloer tot de bekendmaking van de kwartaalcijfers of het optreden van een gastspreker of artiest.
Timon Jacobs (48) en Menno de Boer (42), twee ondernemende radiofreaks en dj’s die hun sporen in het wereldje ruimschoots hebben verdiend, zijn de drijvende krachten achter Pop-Up radio. Jacobs is eigenaar van Kyudo Events, het boekingskantoor van Qmusic The Party, dj’s en artiesten. Ook runt hij DigiReceptie, een app voor digitale bezoekersregistratie. De Boer – tot voor kort radiodirector bij 538 - is als eigenaar van Mennomedia actief als dj, media- en muziekconsultant, voice-over en talentcoach. Hun globale rolverdeling bij Pop-Up radio: Jacobs houdt zich vooral bezig met de organisatie, klantbegeleiding en logistiek, De Boer zorgt voor de content, creatieve input en innovatie. ,,Bij ons geldt: 1 + 1 = 3", zegt De Boer. ,,We vullen elkaar naadloos aan. Bij Timon en mij zit radio maken in ons dna, met liefde voor iedere luisteraar. Het verbinden van mensen met de kracht van radio is onze gedeelde passie."
Radio is magie, radio is emotie
Vraag de twee naar die kracht en ze veren op uit hun stoel, terwijl hun ogen beginnen te twinkelen. Radio is magie, zegt De Boer. Radio is emotie, zegt Jacobs. ,,Radio verbindt, informeert en entertaint. Het is een mooie én snelle manier van communiceren: als luisteraar kun je in no time onderdeel van de uitzending worden, of het nu gaat om een interview, het reageren op een stelling of het meedoen aan een quiz.’’
"Het verbinden van mensen met de kracht van radio is onze gedeelde passie"
Bedrijven kunnen Pop-Up radio voor verschillende doelen inzetten. Misschien valt er iets te vieren omdat de introductie van een bepaald product of dienst een daverend succes is. Of heeft de directeur een belangrijke mededeling omtrent groei van het bedrijf. Maar het kan ook een manier zijn om samen met je collega’s het weekend in te gaan. Jacobs: ,,Stel, je besluit als bedrijf om vrijdagmiddag vergadervrij te houden. Even geen Zoom of Teams, even geen afspraken met klanten. Een middag die je kunt gebruiken om een offerte af te ronden of om je mailbox op te schonen. Jij blij, je baas blij. En ondertussen luister je naar, ik noem maar iets, Albert Heijn Pop-Up radio of Karwei Pop-Up radio. Het is een luchtige en vernieuwende manier om met z’n allen een drukke werkweek af te sluiten. Maar wie liever een ochtendshow op woensdag wil of een Top 1000 van het hele bedrijf kan ook bij ons terecht.’’
Als bedrijf even je eigen pop-up radiostation
Radio luisteren en werken is volgens de initiatiefnemers van Pop-Up radio een gouden combinatie. De Boer: ,,Met Pop-Up radio heb je als bedrijf tijdelijk je eigen pop-up radiostation met jouw geluid. Het is een perfecte manier om de trots onder medewerkers aan te wakkeren en je collega’s nog beter te leren kennen, zeker in een periode waarin mensen veel thuiswerken en het momentje bij de koffieautomaat missen. Het maakt niet uit waar je zit: in de kantine, achter je bureau op kantoor, thuis, in het magazijn of in de auto. Iedere werknemer kan via een afgeschermde stream meeluisteren, waar ook ter wereld. Of het nu gaat om een producent van autobanden met filialen in heel Europa of een jong en hip ICT-bedrijf in Amsterdam, iedereen binnen het bedrijf gaat voelen: Ja, dit is ons station! Het versterkt de onderlinge band. Bovendien leidt samen naar je eigen pop-up radiostation luisteren tot meer werkplezier, daar ben ik heilig van overtuigd.’’
Dj Barry Paf (links) in actie tijdens een uitzending van Pop-Up radio.
Pop-Up radio zorgt op een innovatieve, originele en leuke manier voor houvast om met elkaar aan hetzelfde doel te werken, stelt Jacobs. Zo kan het onderdeel zijn van de brandmanagement-strategie en werk je op een unieke manier aan identiteit, imago en reputatie. ,,Met Pop-Up radio leer je elkaar en het bedrijf pas écht kennen, versterk je de onderlinge band en daarmee de identiteit van het bedrijf. Zo maak je personeel en klanten enthousiast. Hoe beter jij en je werknemers weten waar het bedrijf voor staat, en hoe duidelijker je met elkaar die identiteit uitdraagt, hoe groter de kans op succes en groei. Dat is onze missie.’’
Fingerspitzengefühl en inlevingsvermogen
Pop-Up radio legt de lat hoog. Jacobs: ,,We gaan op alle fronten voor de hoogste kwaliteit, of het nu gaat om apparatuur, productieleiding, studiocrew of presentatoren. Menno en Barry Paf zijn de vaste dj’s, maar als een bedrijf heel graag een andere dj wil, gaan we dat regelen. Met Menno en Barry heb je sowieso de garantie dat het een energieke en sprankelende uitzending wordt. Ze hebben allebei veel inlevingsvermogen, zijn in staat om goed te luisteren en weten welke tone of voice nodig is. Ze beheersen alle facetten van radio maken, ze hebben dat fingerspitzengefühl en kunnen toewerken naar een climax. Anders gezegd: ze snappen wat de ondernemer wil communiceren."
"Met Pop-Up radio leer je elkaar pas écht kennen, versterk je de onderlinge band en daarmee de identiteit van het bedrijf"
De Boer vult aan: ,,Het liefst zenden we uit op locatie. We beschikken over professionele mobiele studio's. Die kunnen we neerzetten in de kantine, loods of entreehal. Volledig coronaproof. Dat heeft onze voorkeur, uiteraard is uitzending ‘op afstand’ ook mogelijk.’’
Stappenplan van Pop-Up radio
Bedrijven die interesse hebben in Pop-Up radio, kunnen een kosteloos inspiratiegesprek aanvragen. Wanneer ze zijn overtuigd van de kracht van het concept, volgt een helder vijfstappenplan. Eén of meerdere personen van een bedrijf maken onderdeel uit van het productieteam. Stap 1 is het maken van een draaiboek. Hierin staat de communicatiewens omschreven die past bij het bedrijf. Dan volgt de voorpret en wordt de show gepromoot en voorbereid. Wie wordt geïnterviewd? Wat zijn de muziekwensen? Wel of geen artiest? Een reportage op locatie? Een week voor de uitzending is er een digitale meeting met de dj’s en de productieleiding om het draaiboek door te nemen. En dan volgt de allerlaatste stap: Showtime! Uiteraard ontvang je ná de uitzending het hele programma als audiobestand. Zo kunnen ook nieuwe klanten of relaties het bedrijf van binnenuit leren kennen.
Voor bedrijven die op een vernieuwende en inspirerende manier de onderlinge band tussen medewerkers willen versterken is Pop-Up radio te boeken vanaf € 2950,-. Voor meer informatie en een gratis inspiratiegesprek ga naar radiovoorbedrijven.nl