Marketing

Refurbished elektronica-bedrijf SWOOP nieuwe hoofdsponsor Vitesse

 
beeld deondernemer
 
Geschreven door:
Leestijd 2 minuten

SWOOP is de komende jaren hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse. Algemeen directeur van Vitesse Joost de Wit en directeur-oprichter Joshua Kappen van SWOOP tekenden vandaag een meerjarig contract.

Lees verder onder de advertentie

Refurbished elektronica-bedrijf SWOOP, dat zo'n 3 miljoen euro waard was in 2016 en vijf vestigingen heeft in Nederland, prijkte al sinds januari van dit jaar op de mouw van Eredivisieclub Vitesse. Het bedrijf neemt de hoofdsponsoring over van Truphone. Dat wereldwijde mobiele netwerk stopte eind juni na drie jaar als hoofdsponsor van de club. Truphone blijft wel telecompartner.

Landelijke naamsbekendheid

Directeur De Wit is lovend over de samenwerking met SWOOP. : "Met dit sponsorschap kiest SWOOP voor landelijke naamsbekendheid. En dat doen ze niet zomaar. SWOOP is een snel groeiend bedrijf dat goed bij Vitesse past: ambitieus, ondernemend, innovatief en talentvol. We werken al een jaar samen en kijk ernaar uit dit te verstevigen en succesvol te maken", zegt hij op de officiele wesbite van de club uit Arnhem.

Ambitieus

Joshua Kappen van SWOOP toont zich ambitieus met de nieuwe deal. “Vitesse is een prachtige club met een betrokken achterban”, aldus Joshua Kappen. "Wij herkennen ons in de ambities en dragen daar graag aan bij."

Lees verder onder de advertentie

Hard gegroeid

SWOOP is in de vijf jaar sinds de oprichting van het elektronica-bedrijf hard gegroeid. Inmiddels heeft Kappen veertig mensen in dienst, werkzaam in de vijf winkels in Den Bosch, Tilburg, Nijmegen, Utrecht en Almere. Samen schroefden ze meer dan 100.000 mobiele telefoons, laptops, tablets en andere apparaten open om ze te repareren voor duizenden klanten. Vaak al binnen een halfuurtje.

Lees ook: Swoop maakt elk toestel als nieuw

Geld

Het is niet bekend hoeveel geld SWOOP betaalt om als hoofdsponsor te mogen fungeren. Ook is niet naar buiten gebracht wat de contractduur is, behalve dan dat er voor meerdere jaren is getekend. Tijdens de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal op zaterdag 5 augustus speelt Vitesse voor het eerst in een officieel duel in het nieuwe shirt met SWOOP op de borst.

Lees verder onder de advertentie