MarketingDigital marketing

Voordelen en valkuilen van online adverteren op social media: dit moet je weten

 
beeld deondernemer
 
Geschreven door:
Leestijd 2 minuten

In de podcastserie Aandachtstrekkers bespreken Michel Ariëns (investeerder in startups en oprichter van online marketingbureau .CREW) en Patrick Wessels (consumentenpsycholoog en Raad van Advies-lid) online trends. Ze koppelen het aan de psychologie van de klant en ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. Ditmaal draait het om data. Data waarmee je veel specifieker kunt adverteren gericht op de juiste doelgroep. Tips? Advies? Achtergrond? Niet afwachten, luisteren maar…

Lees verder onder de advertentie

vorige

volgende

Lees verder onder de advertentie

Patrick Wessels vraagt het zich hardop af: hoe krijg je het als ondernemer voor elkaar dat de juiste mensen jouw online advertentie te zien krijgen? Doelgerichte ads? Dan is het erg fijn dat ook online marketingexpert Michel Ariëns in de podcaststudio aanwezig is om zijn co-host en de luisteraar mee te nemen in de wonderlijke wereld van digital advertising.

Je doelgroep zo lang mogelijk op Facebook, Snapchat of Instagram

Algoritmes en de Netflix-documentaire The Social Dilemma zijn een belangrijk onderdeel van de .CREW-oprichter zijn verhaal, zo blijkt. Doel: de bezoeker zo lang mogelijk op een platform als Facebook, Pinterest, Snapchat of Instagram houden. Hoe langer de gebruiker aan het scrollen is op een social mediaplatform, hoe meer ads hij of zij op de smartphone, tablet of laptop krijgt te zien. En hoe meer data er van de scrollende persoon wordt binnengehaald. Je kan en mag er alles van vinden, maar de data is een enorme goudmijn voor de sites en de adverteerders op deze sites.

Inzichten krijgen we onder meer vanuit de politiek. Van Trump en Biden tot de ambities van Jesse Klaver. Wat kan jij leren van deze voorbeelden?

Subliminaal adverteren: wat is het en wat kan je er (niet) mee?

De Aandachtstrekkers bespreken in de podcast de morele vragen die je kan stellen bij deze vorm van data verzamelen (denk aan privacy), maar ook over de mogelijkheden die er zijn om de doelgroep zeer specifiek te targeten, zoals Ariëns dat noemt. Hij neemt je in deze podcast verder mee in deze wereld en heeft tips en tricks, mocht je als ondernemer op bijvoorbeeld Facebook of Instagram willen adverteren en zeker willen weten dat je het juiste publiek bereikt.

Lees verder onder de advertentie

Je hoort ook meer over subliminaal adverteren. Wat is dat precies en wat moeten we ermee (of juist niet)? Patrick Wessels legt het ons uit. Inzichten krijgen we onder meer vanuit de politiek. Van Trump en Biden tot de ambities van Jesse Klaver. Wat kan jij leren van deze voorbeelden? Hoe verkoop je jouw heerlijk gezonde appels met hulp van een online ad? Waar liggen de digitale marketingkansen? Druk op play en beluister deze podcast.

Luister hieronder ook naar eerdere afleveringen van Aandachtstrekkers: