MarketingStorytelling

Vooroordelen rond elektrische motoren? Marchel Bulthuis haalt ze weg met zijn verhaal

 
beeld deondernemer
 
Geschreven door:
Leestijd 3 minuten

Op zijn elektrische motor met een doosje verse eieren arriveert Marchel Bulthuis bij Cor Hospes voor een spiksplinternieuwe aflevering van Broodje Verhaal. De Groningse ondernemer vertelt in de keuken van de storytelling-expert over de kansen en verwachtingen die hij ziet in elektrisch motorrijden. ,,Natuurlijk heb ik wel wat met duurzaamheid, maar het gaat mij vooral om het rijplezier.''

Lees verder onder de advertentie

Bekijk de video:

Dit is aflevering 8 van Broodje Verhaal, onze 9-delige videocast met storytelling-expert Cor Hospes, waarin een ondernemer tijdens het bereiden van een lunch letterlijk de ingrediënten van zijn ondernemersverhaal deelt. Wat wil hij bereiken en waarom? Welke obstakels moet hij daarbij zien te overwinnen? Niet onbelangrijk in de keuken: wat bereid hij van de lunchkaart? En: welke boodschap wordt er op de koelkast geplakt?

Disclaimer: het Broodjes Verhaal-team en gast waren coronaproof.

Lees verder onder de advertentie

Toch best bijzonder, Marchel Bulthuis ziet zichzelf niet als 'standaard elektrisch rijder'. En dat terwijl hij al een flinke tijd succesvol is met het bedrijf Electric Motorcycles Nederland. Het is een specialist op het gebied van elektrische motoren en de enige onderneming in de Benelux die deze voertuigen zowel verkoopt als verhuurt.

,,Natuurlijk heb ik wel wat met duurzaamheid, maar het gaat mij vooral om het rijplezier. Dat is wat ik probeer te ventileren naar mensen die ook op een elektrische motor willen rijden'', aldus Bulthuis tegen gastheer Cor Hospes terwijl de pannen op het fornuis worden gezet.

Lees ook: Broodje Verhaal: storytelling met Cor Hospes en Niels Meijssen (Moonback)

Lees verder onder de advertentie

Hoe overtuigde Marchel Bulthuis motorliefhebbers van de duurzame tweewielers?

Wat de bebaarde ondernemer drijft? 'Leuke dingen doen', klinkt het. ,,Naturlijk is er het belang dat ik er commercieel beter van word. Maar ik hoef niet rijk te worden. Laat mensen een proefrit maken. Ik vind het leuk om bij die mensen een smile te zien, ze zien ervaren dat het ook anders kan met het motorrijden.''

Een verhaal heeft altijd een begin. Ook het verhaal van Bulthuis. Zijn story start in de regio waar hij als jongeling opgroeide, vlakbij het Groningse Pieterburen, bekend van de zeehonden en... De grasbaanmotorraces. ,,Je vindt er ook een van de oudste motorclubs van ons land'', vertelt de ondernemer terwijl de eieren de bakplan inglijden.

Met storytelling en overtuigingskracht bouwt de ondernemer aan zijn elektrische succes

Maar wat vinden die motormannen en -vrouwen eigenlijk van zo'n elektrische motor? Hoe overtuigde Bulthuis hen van de duurzame racemonsters? En waar liep de ondernemer allemaal tegenaan toen hij in de VS op zoek ging naar de juiste elektrische tweewielers om te importeren? Niet alle reacties waren even positief, memoreert Bulthuis. ,,Dat is nu wel anders. Elektrische motoren overtreffen de prestaties van brandstofmotoren. Dat was een paar jaar terug nog wel anders.''

Lees verder onder de advertentie

Bulthuis weet hoe je storytelling slimkunt inzetten om het product - in dit geval elektrische motoren - aan de man en vrouw te brengen. Om alle vooroordelen weg te poetsen. Om elke uitdaging eigenzinnig aan te gaan. Met hulp van zijn vrouw en anderen.

Lees ook: Dit kan storytelling voor jouw bedrijf betekenen: kijk mee met deze Broodje Verhaal-video's