Bekijk de video:
Business Mobility Week
Zakelijke mobiliteit, er verandert veel én snel. Tijd om experts al die ontwikkelingen te laten duiden en ondernemers te helpen beslissingen te nemen. Daarom: de Business Mobility Week, een initiatief van De Ondernemer met de ANWB als mediapartner. Van 19 tot en met 23 april is er live radio over zakelijke mobiliteit. De uitzendingen zijn dagelijks te beluisteren van 11 tot 13 uur via New Business Radio(.nl) en/of te bekijken via YouTube en onze homepage.
Meer over de Business Mobility Week?Klik hier voor alle artikelen en videos
Wie over de A2 bij Breukelen rijdt, ziet een metershoge Kia EV6 als een landmark voor het hoofdkantoor van Kia Nederland staan. Met trots vertelt Léan Verstoep, algemeen directeur Kia Nederland, er in de video over dat de EV6 tot Auto van het Jaar 2022 is gekozen: de eerste Koreaanse auto met deze prijs.
De prijs en het megamodel langs de A2 staan symbool voor het succes. ,,Alles begint met een attractieve modellijn en auto’s van een hoge kwaliteit. Onze missie is namelijk een merk neer te zetten dat toekomstbestendig is en wat inspeelt op de behoefte van de Nederlandse markt. Daarnaast speelt milieuvriendelijkheid ook een heel belangrijke rol.”
'Pali-pali-mentaliteit' brengt Kia aan top automobielwereld
De zogeheten pali-pali-mentaliteit heeft de Koreanen ver gebracht. Het betekent dat ze alles snel en effectief doen om succesvol te zijn. Verstoep: ,,Koreanen hebben een handelsgeest en de productietechnologie, maar luisteren goed naar wat de markt vraagt en hebben ook nog eens oog voor de details.’
Meer over de Business Mobility Week?Klik hier voor alle artikelen en videos
Lees ook: Tim den Besten, Kia Nederland: 'Elektrisch rijden is zakelijk juist aantrekkelijk'
Om Kia in Nederland aan de top te brengen pakte Verstoep de achterliggende jaren de eigen organisatie aan. Zijn compacte organisatie van 65 mensen realiseert inmiddels een omzet van meer dan 600 miljoen euro. Ook zorgde hij voor een professionaliseringsslag bij zijn dealers.
Grootste dealerbedrijven van Nederland
,,We zijn met minder partners verdergegaan en van daaruit hebben we een sterk dealernetwerk opgebouwd. We hebben de grootste dealerbedrijven van Nederland aan ons weten te binden. Hoe we dat gedaan hebben? Door toekomstperspectief aan ze te bieden. De introductie van de Niro in de tweede helft van 2016 hebben we al kunnen laten zien in 2015".
Er zullen in Nederland veel meer elektrische auto’s worden verkocht, kan Verstoep nu al zeggen: ,,Als het gaat om elektrische mobiliteit is Nederland ‘voorrijder’, we omarmen het. Nederland is een living lab. We staan open voor vernieuwing en dat zie je in de laadpaalinfrastructuur.”
Bekijk het complete interview met Léan Verstoep hierboven in de video, opgenomen tijdens de Business Mobility Week.