Samenwerking

Onderscheidend, modern en bedrijfszeker: dit biedt Mazda voor ondernemers

Aangeboden door Mazda
Leestijd 4 minuten
Lees verder onder de advertentie

Je mag gerust stellen dat je met een nogal ‘dikke bak’ komt aanrijden, wanneer je in de nieuwe Mazda CX-60 rijdt. Het dieprode exemplaar dat geparkeerd staat voor de radiostudio van De Ondernemer Onderweg in Hilversum, is een indrukwekkende verschijning en heeft over aandacht van voorbijgangers niet te klagen. De CX-60 is dan ook met recht het vlaggenschip van het Japanse automerk, met vijf zitplaatsen, veel bagageruimte en een riante lengte van 4,75 meter. Met name de neus straalt één en al zelfverzekerdheid uit, dankzij donker gekleurde elementen die samen met de hoogglans zwarte wielen het plaatje compleet maken.

,,Over deze rode lakkleur is nog wat bijzonders te vertellen”, legt Marieke Mantje namens de Nederlandse importeur uit aan presentator Roland Tameling. ,,Deze tint heet Soul Red Crystal; de lak heeft een extreem mooie diepte en glans en dat komt door de innovatieve manier waarop dit in Japan op de auto gespoten wordt. Dat wordt hypermodern machinaal gedaan maar met dezelfde kwaliteit als wanneer het handmatig zou zijn aangebracht. Dat noemen wij Takumi-nuri, ofwel echt Japans vakmanschap.”

Aantrekkelijk voor ondernemers

Dit lijkt een miniem detail, maar juist dat oog voor de kleinste dingen maakt Mazda zo’n bijzonder automerk. Het eigenzinnige Japanse concern opereert als één van de weinige wereldwijde automakers grotendeels zelfstandig en weet zich desondanks uitstekend staande te houden tussen de veel grotere concurrenten, dankzij een sterke focus op hoogwaardige techniek en kwaliteit. Mantje: ,,We bestaan al meer dan honderd jaar en dat Japanse DNA zie je in alles terug: in het Kodo-design met zijn prachtige signatuur en een duidelijk onderscheid ten opzichte van andere merken, maar ook bijvoorbeeld door de bijzondere techniek die de technici van Mazda zelf ontwikkelen.”

Lees verder onder de advertentie

Die specialistische aanpak levert veelzijdige automodellen op met aantrekkelijke kwaliteiten, niet in de laatste plaats voor ondernemers. Of je nu de betaalbare Mazda 2 Hybrid neemt als onderdeel van je wagenpark, de scherp sturende Mazda 3 kiest of gaat voor de populaire CX-5: het zijn allemaal goed rijdende, relatief zuinige en betrouwbare auto’s met veel comfort.

Als Mazda-rijder profiteer je van relatief lage gebruikskosten en een gunstige afschrijving, wat resulteert in een hoge restwaarde

,,Bovendien”, zo vult Marieke Mantje aan, ,,weten we bij Mazda als geen ander wat zakelijke rijders en ondernemers belangrijk vinden. Denk maar aan de motoren die zeer betrouwbaar en bedrijfszeker zijn, waardoor de continuïteit van een bedrijf niet in gevaar komt. Maar ook aan het lage gewicht van een groot deel van onze modellen, wat je terugziet in een gunstig brandstofverbruik en in een lage CO2-uitstoot. Bovendien kun je als Mazda-rijder profiteren van relatief lage gebruikskosten en een gunstige afschrijving, wat resulteert in een hoge restwaarde – naast een sterk netwerk van lokale dealers.”

Elektrisch rijden en toch 2500 kilo trekgewicht

De fraaie CX-60 in de sportiever aangeklede Homura-uitvoering die voor de studio staat, gaat op alle vlakken nog wat verder: die ziet er niet alleen stoer uit, hij is dankzij zijn robuuste techniek ook in staat om een flinke aanhanger van maximaal 2.500 kilo te trekken. “Dat is veel meer dan de meeste concurrenten kunnen trekken, dus dat maakt dit een ideale auto voor ondernemers die bijvoorbeeld wel eens een zware trailer moeten trekken, of in hun vrije tijd met een caravan op pad willen”, zegt Marieke Mantje.

“Maar ook als je niet met een aanhanger op pad wilt, past deze CX-60 perfect in het dagelijks leven van veel ondernemers.” De grootste Mazda van dit moment is namelijk een plug-in hybride: per laadbeurt kan de auto tot 63 km volledig elektrisch rijden. “Dat is dus een perfecte afstand voor dagelijks gebruik, bijvoorbeeld voor je woon-werkritten”, weet Mantje uit eigen ervaring. “Ikzelf woon bijvoorbeeld ruim vijftig kilometer vanaf mijn werk, dus kan ik perfect die ritten allemaal uitstootvrij rijden. Daarnaast heb je natuurlijk gewoon nog je brandstoftank waar je de wat langere ritten op kunt maken, met een totaalvermogen van maar liefst 327 paardenkrachten. Hij is dus echt multi-inzetbaar.”

Het is een ideale auto voor ondernemers die bijvoorbeeld wel eens een zware trailer moeten trekken, of in hun vrije tijd met een caravan op pad willen

Het is eenvoudig om als een blok te vallen voor de uitstraling van de CX-60, maar hij heeft de rest van zijn kwaliteiten dus ook goed op orde. Wat nu als je snel zo’n Mazda voor je pand wilt hebben? Marieke Mantje geeft desgevraagd meteen duidelijkheid: “In sommige gevallen moet je rekening houden met vier maanden levertijd: je kiest voor vakmanschap, want onze auto’s worden echt nog in Japan gemaakt. Er zijn uiteraard ook auto’s uit voorraad leverbaar en we denken op allerlei manieren met ondernemers mee, dus ik zou zeggen: vraag het vooral eens bij je lokale Mazda-dealer of kijk op Mazda.nl voor meer informatie!”

Klik hier voor alle andere afleveringen van De Ondernemer Onderweg, onze wekelijkse update over slimme zakelijke mobiliteit. Elke week praat Roland Tameling je bij tijdens De Ondernemer Live op New Business Radio, terug te luisteren via je favoriete podcastkanalen én te bekijken via ons Youtube-kanaal.

Lees verder onder de advertentie
beeld Mazda