Nieuws Regio

500 bedrijven sponsoren programma Hart voor de Zaak van Hartstichting

Hart voor de zaak: bij een ondernemer zal het daaraan niet ontbreken. Ondernemen is zijn of haar lust en leven, het hart gaat er sneller van kloppen. Voor ruim 500 bedrijven heeft hart voor de zaak nog een extra dimensie. Zij nemen als sponsor deel aan het programma Hart voor de Zaak van de Hartstichting.

JACK MONDE | Beeld: Johanna Baptist 13 november 2017

Stephanie Ooms Hartstichting

Het Rotterdamse makelaarskantoor Ooms heeft zich dit jaar aangesloten bij het programma Hart voor de Zaak. Het is een bewuste keuze, vertelt marketingcommunicatieadviseur Stephanie Hopmans. ,,Ooms is een makelaarskantoor met acht vestigingen in Rotterdam en omgeving. We hebben 130 medewerkers en zijn daarmee de grootste makelaar van Regio Groot-Rijnmond. Als je zo'n grote speler in de vastgoedmarkt bent, vinden wij dat daar een ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid bij hoort. Daarom kiezen we bewust voor een goed doel waar we ons aan verbinden.''

Lees ook: Zo houd je jezelf en je kantoorpersoneel gezond

Reanimatiecursus

,,De doelstellingen van de Hartstichting dragen bij aan een gezondere maatschappij. Als bedrijf kunnen wij daar ook actief iets aan doen. Een aantal van onze medewerkers heeft bijvoorbeeld al een reanimatiecursus gevolgd. Bij navraag bleek dat 75 procent van onze mensen geïnteresseerd is in een reanimatiecursus. Dit is een onderwerp dat breed wordt gedragen in onze organisatie.''

Een bedrijf kan zich aansluiten bij Hart voor de Zaak met een bijdrage vanaf 100 euro per jaar. Met die inkomsten investeert de Hartstichting onder andere in onderzoek en voorlichting. De Hartstichting werkt al meer dan 50 jaar aan concrete oplossingen om ieders hart zo sterk mogelijk te houden of sterker te maken. Er is al veel bereikt, maar we zijn er nog niet. Er zijn in Nederland ruim 1 miljoen hart- en vaatpatiënten en dit aantal neemt toe.

Promotie Hart voor de Zaak

Ooms wil komend jaar structureel naar haar stakeholders uitdragen dat zij de Hartstichting steunt. Hopmans: ,,In onze communicatie zorgen we ervoor dat de Hartstichting een plek krijgt. In contacten met klanten gaan we uitleggen dat we de Hartstichting ondersteunen. We zijn zeer actief op social media, onder andere met 30.000 volgers op Facebook. Ook dat zullen we inzetten. Ons magazine over zakelijk vastgoed heeft een groot bereik onder ondernemers. Daarin zullen we andere bedrijven aanmoedigen om mee te doen met het programma Hart voor de Zaak. Zo hebben we verschillende ideeën die we komende tijd verder uitwerken.''

Ooms integreert de doelstellingen van de Hartstichting in de eigen organisatie. De Hartstichting wil op haar beurt het verschil maken door samen te werken met verschillende partijen. De Hartstichting is blijvend op zoek naar uitbreiding van relaties en binding met het bedrijfsleven, individuele sponsoren en andere mogelijke samenwerkingspartners. Daarbij is oog voor de toegevoegde waarde voor alle betrokken partijen.

Dankwoord deelnemers Hartstichting

Als een van de tegenprestaties bedankt de Hartstichting in de advertentie naast deze pagina de eerste 500 bedrijven die deelnemen aan Hart voor de Zaak. Voor Ooms is de toegevoegde waarde veel meer dan die vermelding. Hopmans: ,,Met onze sponsoring van 1.000 euro steunen we het werk van de Hartstichting. Vanuit deze samenwerking helpen we de maatschappij bewust te maken van het risico op hart- en vaatziekten en maken we tegelijkertijd onze eigen organisatie bewuster van het belang van gezond leven en het doen van een reanimatiecursus.''

Hart voor de Zaak

Het hart is de motor van het leven. De Hartstichting wil dat iedereen uit het leven kan halen wat erin zit en gelukkig oud wordt. Daarom werkt de Hartstichting dag in dag uit aan oplossingen om ieders hart zo sterk mogelijk te houden of weer sterk te maken. Daar is geld voor nodig. Er zijn in Nederland ruim 1 miljoen hart- en vaatpatiënten en dit aantal neemt alleen maar toe. Hart voor de Zaak is een zakelijk sponsorprogramma van de Hartstichting. Bedrijven sponsoren de Hartstichting en ontvangen hiervoor een factuur waardoor er fiscaal voordeel is. Daarnaast krijgen ze een banner voor op hun eigen website en bedrijfsnaamvermelding op de website van de Hartstichting.

Bedrijven die meer dan 1.000 euro doneren, worden uitgenodigd voor een event. Er zijn nu honderden bedrijven bij het werk van de Hartstichting betrokken via het speciale programma Hart voor de Zaak. De Hartstichting nodigt bedrijven die geïnteresseerd zijn van harte uit contact op te nemen via hartvoordezaak@hartstichting.nl. Naast sponsoring kunnen bedrijven ook op andere manieren bijdragen aan de doelstellingen van de Hartstichting. Bijvoorbeeld door het aanmelden van hun defibrillator (AED). Er is in Nederland een oproepsysteem dat burgerhulpverleners oproept om te starten met reanimeren en een AED op te halen. Meld jouw AED ook aan op: hartstichting.nl/reanimatie/ aanmelden-aed.