Advertorial van Tisser

Nieuws Regio

Tisser faciliteert samenwerking in schoonmaakbranche

Het vak van schoonmaker verandert in hoog tempo. De groeispurt van start-up Tisser, waar 100 schoonmakers per week solliciteren, is het bewijs. Schoonmakers die meer willen en kunnen en ondernemers die geen omkijken willen hebben naar hun hele facilitaire 'huishouding'. Sander Sierdsma zit er als business manager lachend tussenin.

Eldert Kuiken | Foto: Marco Bakker 28 augustus 2018

One stop shop Tisser

Zelf heeft Sierdsma (36) geen ervaring als schoonmaker, anders dan de 'sopstage' die medewerkers van Asito volgen. Hij begrijpt ze wel. ,,Dat is het belangrijkste. We verkopen geen wasmachines. Tisser faciliteert de samenwerking tussen mensen en gebruikt technologie om het persoonlijk contact te ondersteunen."

Duurzame match

Verrassend genoeg is Tisser niet een disruptieve start-up van een jonge hond. Wel een 'corporate start-up' van Asito, dat al sinds 1952 de verbindende factor is tussen schoonmakers van diverse pluimage en hun opdrachtgevers. ,,En niet één is hetzelfde. Daar zit de diepgang en de toegevoegde waarde van onze oplossing. Die oplossing is een facilitair platform dat opdrachtgevers en schoonmakers even snel en makkelijk als duurzaam matcht."

Wat willen ondernemers? ,,Bij voorkeur één aanspreekpunt en één factuur. En als het kan een beetje snel en voor de hele facilitaire huishouding. De koelkast vullen, kantoorartikelen bestellen en zelfs de noodzaak voor medewerkers wegnemen om in hun dure uren even naar de supermarkt te gaan. Een one stop shop. Waarom niet?"

Meer verantwoordelijkheid

Wat willen schoonmakers? ,,Meer uren, meer afwisseling en vrijheid en ook meer verantwoordelijkheid. Een vast dienstverband met cao en 'ergens bij horen'. Bij Tisser kan dat. Je geeft aan hoe, waar en wanneer je wilt werken en ook wat je meer zou willen doen dan, om je verder te ontwikkelen. Facility of office manager? Waarom niet?" Om dat waar te maken en voor de begeleiding, training en binding put Tisser uit de schat aan ervaring, kennis en kunde binnen de Asito Groep.

Paradoxaal kan de samenwerking tussen opdrachtgever en 'schoonmaker' zoveel beter doordat er minder mensen aan te pas komen. 'Dat regelen we samen wel.' ,,Ja, stel Hemelvaartsdag komt eraan en je wilt je schema wijzigen. Dan log je in en geeft dat aan. De opdrachtgever ziet dat en geeft akkoord. In het pre-Tisser tijdperk kwam daar een objectleider aan te pas. Niks mis mee, wel veel minder snel."

De belangrijkste eis aan de honderden sollicitanten, verklapt Sierdsma, is dat ze zelfstandig moeten kunnen werken. ,,Ontzorg je opdrachtgever door goed op te letten. Kijk of je meer kunt doen."