Aangeboden door Tele2
Branded Content Regio
Waarom ROC Nijmegen is overgestapt naar telefonie in de cloud
ROC Nijmegen is een Regionaal Opleidingen Centrum met zo'n 950 medewerkers en 10.000 studenten. Voor een goede bereikbaarheid van de vestigingen in Nijmegen en Boxmeer is een betrouwbare telefooncentrale belangrijk. Daarom heeft het ROC gekozen voor telefonie in de cloud van Tele2.

Bij ROC Nijmegen kunnen studenten een opleiding volgen in het middelbare beroepsonderwijs of in de volwasseneneducatie. De onderwijsinstelling heeft ook een opleiding tot ICT-beheerder in huis. Betrouwbare en flexibele ICT-oplossingen zijn vandaag onmisbaar voor zowel studenten als medewerkers. ,,Boeken komen nog amper op tafel’’, vertelt Jos van de Hulsbeek, sinds 2000 werkzaam bij ROC Nijmegen.
Hij is gestart als netwerkbeheerder en heeft op de school inmiddels een functie als IT-contract manager. In die functie onderhoudt hij het contact met providers en leveranciers van hard- en software, sluit voor het ROC overeenkomsten en evalueert de samenwerkingsverbanden met leveranciers op de lange termijn.
Van de Hulsbeek: ,,Wij zoeken leveranciers waarmee we een goede band kunnen aangaan. Die ons betrouwbare middelen en mogelijkheden verschaffen, oplossingsgericht meedenken en die bovendien stageplekken kunnen bieden voor onze ICT-studenten. Het zijn onze studenten die in belangrijke mate bepalend zijn voor de techniek die we afnemen.”
Tele2 was al partner van het ROC voor mobiele telefonie. “Omdat we in Tele2 een betrouwbare partner hadden gevonden, besloten we ook vaste telefonie als clouddienst bij Tele2 af te nemen”, zegt Van de Hulsbeek. Maar ook de open benadering van Tele2 gaf het team van ROC Nijmegen een goed gevoel. Van de Hulsbeek: “Tele2 is heel transparant. Ze communiceren open en eerlijk over eventuele problemen en spelen er direct op in.”
Lees ook: Hoe de communicatie steeds efficiënter wordt bij Bottomline
ROC Nijmegen ziet het abonnementsmodel, waarbij je per maand per gebruiker betaalt, als belangrijk voordeel. Van de Hulsbeek: “De kosten zijn beter inzichtelijk dan bij een vaste centrale. Geen verrassingen. Dat geeft zekerheid.” De nieuwe cloudservice leidt bovendien tot kostenbesparingen en geeft de mogelijkheid om vast en mobiel te integreren.
Technisch verliep de overstap naar telefonie in de cloud soepel. Het installeren van de virtuele centrale en zo'n 100 toestellen leidde niet tot een onderbreking van de bereikbaarheid van het ROC. Van de Hulsbeek: ,,Voor ons is het belangrijk om de infrastructuur goed op orde te hebben en te houden. Je merkt hoe belangrijk ICT voor ons en onze studenten is.”
Hij besluit: “Omdat de ontwikkelingen snel gaan, kijken we voortdurend vooruit. Zo hebben we onlangs een visiedocument ICT voor de komende vijf jaar gepresenteerd. Belangrijk daarin is de verwachte transitie van ICT-leveranciers naar kennispartners, waarmee we samenwerken aan de beste oplossingen voor studenten en docenten.”
Schakel nu over naar het Nieuwe Bellen; een veel slimmere telefonieoplossing waarmee je klanten beter kunt bedienen. En bovendien nog goedkoper ook! Bereken direct jouw besparing. Klik hier.