Met het geld wil Picnic de activiteiten in Duitsland en Frankrijk verder uitbreiden. Zo gaat het bedrijf distributiecentra bouwen en hubs openen in steden als Berlijn, Parijs en Hamburg, vertelt Muller.
De onlinesupermarkt is sinds 2018 actief in Duitse steden in Noordrijn-Westfalen en sinds 2021 in het Franse Lille, waarna het bedrijf ook in de regio Parijs boodschappen ging bezorgen.
Lees ook: ‘Half miljard euro aan groeikapitaal voor Picnic’
Robotisering en geautomatiseerde distributiecentra
Daarnaast gebruikt Picnic het nieuwe kapitaal voor robotisering. Het bedrijf gaat onder meer investeren in geautomatiseerde distributiecentra, zoals in het Duitse Oberhausen.
Het afgelopen jaar groeide Picnic met 40 procent naar bijna 1,3 miljard euro omzet. Het bedrijf verwacht verdere groei door “nieuwe gezinnen” die hun boodschappen online doen. In Nederland vindt het bedrijf die klanten met name in steden waar het al boodschappen bezorgd, in Duitsland en Frankrijk is nog een flinke markt te winnen.
Lees ook: Websuper Picnic opent grootste hub van Nederland in Utrecht
Hoeveel het bedrijf na de nieuwe investeringen waard is, wil de topman niet zeggen. In 2021 haalde Picnic voor het laatst miljoenen op. Investeerders staken toen 600 miljoen euro in de onlinesupermarkt, die in 2015 werd gelanceerd.