De collectie bestaat uit 300 paar sneakers in de maten 35 tot en met 46. Variërend van merken als Adidas en Nike tot New Balance en Asics. Sellpy leverde de gebruikte sneakers, terwijl WEAR het schoonmaken en opknappen van de sneakers op zich nam.
Pim Roggeveen, co-founder WEAR: ,,In tegenstelling tot tweedehands textiel hebben tweedehands schoenen een andere plaats in het hoofd van de consument. Velen vinden het nog steeds onhygiënisch om de schoenen van iemand anders te dragen. Door onze samenwerking proberen we deze barrière weg te nemen door de sneakers grondig schoon te maken en de binnenzool te vervangen. Deze toegevoegde waarde verlengt niet alleen de levensduur van het product, maar maakt tweedehands ook een voor de hand liggende keuze voor een grotere groep consumenten.’'
Deze toegevoegde waarde verlengt niet alleen de levensduur van het product, maar maakt tweedehands ook een voor de hand liggende keuze voor een grotere groep consumenten
Pim Roggeveen WEAR
Pilotsamenwerking tussen Sellpy en WEAR
Iris Mateboer, Marketing Manager NL & België bij Sellpy: ,,Tweedehands kopen moet net zo eenvoudig en voor de hand liggend zijn als nieuw kopen. Door samen te werken met WEAR hopen we een stapje dichterbij dit doel te komen.’’
,,Uit een pilotsamenwerking tussen Sellpy en WEAR in 2022 bleek dat de door WEAR opgeknapte sneakers maar liefst 10 procent sneller werden verkocht dan het gemiddelde item op Sellpy. Een vervolgsamenwerking voelde daarom als een logische keuze.‘’
Over Sellpy
Sellpy is een online tweedehands platform met als doel om tweedehands (ver)kopen voor iedereen toegankelijk te maken, ontstaan uit het idee om het voor iedereen makkelijk te maken om circulair te leven. Sellpy neemt het gehele verkoopproces voor de consument uit handen; van het inspecteren, fotograferen tot het prijzen van de items. Alles wat door Sellpy niet wordt verkocht, wordt gerecycled of gedoneerd aan goede doelen als Unicef of Save the Children. Sellpy is opgericht in Zweden in 2014 en werd in 2021 gelanceerd in Nederland. Inmiddels is Sellpy in 24 landen actief.
Over WEAR
De Rotterdamse startup WEAR verkoopt pre-loved sneakers (volledig schoongemaakte en opgeknapte tweedehands sneakers). Door sneakers een tweede leven te geven, vermindert WEAR de CO2-uitstoot van de mode-industrie en de hoeveelheid sneakers die worden weggegooid. Door deze activiteiten creëren zij banen voor mensen met onbenut arbeidspotentieel. Hiermee creëert WEAR niet alleen een positieve impact op het milieu maar ook een positieve maatschappelijke impact.
De collectie is sinds donderdag 9 november hier verkrijgbaar.
Lees ook: Sneakerdesigner Sam (26) gaat de wereld over: ‘De duurste sneakers kosten richting de 5000 euro’