Podcast

ACM: T-Mobile mag Simpel overnemen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) keurt de overname van Simpel door T-Mobile goed. Een kleine maand geleden kwam de interesse van T-Mobile naar buiten.

Van onze redactie 17 november 2020

Terug in de tijd: voor De Ondernemer Radio spraken wij toen Simpel-oprichter Jasper de Rooij. Luister hierboven, met de kennis van nu, de podcast (nog) 'ns terug.

Google Jasper de Rooij en lees dat hij 'een creatieve ondernemer is met veel hart voor z'n team waarbij hij graag enigszins disruptief de markt benaderd'. Dát bleek inderdaad tijdens zijn gesprek met Anna Neeltje de Boer. ,,Ik ben wel toe aan weer iets nieuws doen. En dan het liefst tv, internet, maar dan wel als we de markt een beetje kunnen opschudden. Wat ik zou willen is dat je gewoon een internetpijp naar binnen brengt, dat je voor 15 euro per maand internet hebt, dan ga je streamen, en tv schaf je gewoon af. En dan neem je misschien een Netflix-abonnementje, ben je veel goedkoper uit," aldus De Rooij tóen, in de podcast.

En nu heeft hij dus zijn bedrijf verkocht aan T-Mobile. Uit het onderzoek van de ACM blijkt dat er door deze overname geen concurrentieprobleem ontstaat. De overname heeft geen noemenswaardig impact op de concurrentie op de markt voor mobiele telecommunicatiediensten. Uit het onderzoek blijkt dat T-Mobile ook na de overname voldoende concurrentie ondervindt van KPN, VodafoneZiggo en diverse telecomaanbieders zonder eigen netwerk. Consumenten kunnen daarbij eenvoudig overstappen naar een andere aanbieder.

In de podcast vertelt Jasper de Rooij in alle openheid over de hobbelige weg die leidde naar de oprichting van Simpel, want ondanks zijn huidige succes heeft de ondernemer bij een eerder bedrijf ook met verlies en schuldeisers te maken gehad. De oprichting van Simpel bleek echter een schot in de roos. De Rooij vertelt hoe zijn concept voor goedkope online telefoonabonnementen uit nood geboren werd, maar een onderscheidende kracht in de markt bleek.

Terug in de tijd: Telecombedrijf Simpel groeit én kijkt vooruit naar tv en internet

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details