Nieuws Actueel

Blogtop 5: Hoe het mis kan gaan (uit het dagboek van een investeerder)

Vorige week nog op plek 3, deze week op nummer 1. Hans Bertram scoort met zijn inkijkje in het dagboek van een dwalende business angel. Benieuwd naar wie er nog meer in onze ranglijst staan? Wij zetten ze op een rijtje.

De Ondernemer.nl 5 augustus 2016

Dagboek 1065

1. Hoe het mis kan gaan (uit het dagboek van een investeerder) - Hans Bertram

Deze week geeft Hans Bertram een inkijkje in het dagboek van een dwalende business angel. Het dagboek van iemand die startende ondernemers wel even gaat vertellen hoe het moet. Hoe het mis kan gaan.

2. Vijf tips voor meer verkopen - Roemer Mol

Retailers zijn altijd op zoek naar mogelijkheden om hun omzet te verhogen, terwijl dat met het snel veranderende zoek- en aankoopgedrag van consumenten steeds lastiger wordt. Het is belangrijk om zowel online als fysiek meer bezoekers te trekken, een grotere klantenkring op te bouwen en op retention aan te sturen.

3. De oplossing voor boekhoudstress! - Arjan Nieuwbeerta

Bloed, zweet en tranen...... Je leidt niet zomaar een onderneming. En dan is het alweer zover, het einde van de maand is in zicht. De bonnetjes stapelen zich op onder je bureau, de btw-aangifte moet nog gedaan en oja, facturen sturen... Gefeliciteerd! Je hebt het druk, je onderneming is een succes! Nu je financiële administratie nog!

4. De mantelzorgwoning: Bron van fiscale zorgpunten - Sebastian van Wijk

Sinds november 2014 is het op basis van landelijke normen mogelijk om zonder vergunning een mantelzorgwoning in de eigen tuin te creëren. Hierdoor kan een verzorger bij de zorgbehoevende intrekken of andersom. Dat is handig, zeker vergeleken met de huidige mantelzorg waarin de overheid steeds meer zorgtaken uitstelt of afstelt. Maar welke risico’s spelen hierbij een rol op fiscaal gebied? Ik leg het u hieronder uit aan de hand van een voorbeeld.

5. Op LinkedIn liken of sharen? Zo maak je een keuze - Sanne Cramer

Het verschil tussen een update ‘interessant’ vinden (liken) en een update ‘delen’ (share). Is niet altijd duidelijk. De meeste LinkedIn gebruikers kiezen voor liken. Dit vanwege het gemak. Het delen van een update kost wat meer tijd, maar heeft een groter effect.