Actueel

Bol bestaat kwart eeuw en blikt vooruit: ‘Circulair winkelen moet mainstream worden’

Bol bestaat dit jaar 25 jaar. Shutterstock
Shutterstock
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Onder de naam Bertelsmann OnLine begonnen, groeide bol uit tot een reus in de Nederlandse en Belgische markten, met meer dan 13,5 miljoen klanten en een assortiment van 38 miljoen artikelen van 50.000 verkooppartners.

Lees ook: Bol.com verandert naam in bol

Ceo Margaret Versteden-van Duijn kijkt terug op deze reis en benadrukt de voortdurende evolutie van het bedrijf. ,,De afgelopen 25 jaar stonden in het teken van het vergemakkelijken van online winkelen voor onze klanten”, zegt ze. ,,Nu is het tijd ons ook te richten op het faciliteren van duurzamere keuzes voor onze planeet.”

Lees verder onder de advertentie

Visie op duurzaamheid

Versteden-van Duijn benadrukt de rol van bol in het stimuleren van circulair winkelen als een alledaagse praktijk. ,,We streven ernaar om de impact van onze activiteiten op de planeet aanzienlijk te verminderen,” legt ze uit. ,,Circulair winkelen moet mainstream worden.”

De webgigant erkent dat de levenscyclus van een product niet eindigt bij de levering aan de klant. Bol is van plan om circulaire businessmodellen te introduceren om producten langer te laten meegaan met minimale verspilling.

Duurzame initiatieven

In zijn streven naar duurzaamheid heeft bol al verschillende initiatieven ontplooid. Door slimmer te verpakken en bezorging te optimaliseren, heeft het bedrijf al aanzienlijke vooruitgang geboekt. Bol is zelfs erkend als een B Corp, wat de inzet voor sociale en milieuaspecten bevestigt.

Lees verder onder de advertentie

Het bedrijf neemt ook zijn rol als gids voor duurzame consumptie serieus. Met speciale labels voor duurzame producten en ondersteuning voor leveranciers om hun CO2-uitstoot te verminderen, wil bol zijn klanten helpen bewuste keuzes te maken.

Lees ook: ‘Onderzoek of bol.com ondernemers achterstelt op platform’

Lees verder onder de advertentie