Actueel

Cijfers Adobe: Amerikanen geven meer uit tijdens Amazon Prime Day

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

Ook onderzoeksbureau Numerator kwam al met voorlopige cijfers over het evenement. De gemiddelde bestelling bedroeg volgens de firma tussentijds 56,64 dollar. Dat is 7 procent meer dan een jaar terug. Mensen zouden daarbij vooral huishoudelijke artikelen kopen.

Het 48 uur durende Prime Day bij Amazon begon dinsdag en loopt tot en met woensdag. Met de vele promoties rondom het evenement probeert Amazon wereldwijd meer klanten te trekken voor zijn abonnementsdienst Amazon Prime. Alleen wie betalend lid is, kan namelijk op koopjesjacht.

Eigen apparaten

De verwachtingen waren hooggespannen. Adobe voorspelde dat de verkoop van e-commerce in de VS tijdens Prime Day met wel 9,5 procent zou stijgen. Insider Intelligence stelde daarnaast dat shoppers wereldwijd tijdens het evenement naar schatting 12,9 miljard dollar zouden gaan uitgeven op Amazon, goed voor een plus van 11 procent.

Lees verder onder de advertentie

Vorig jaar kochten Prime-leden nog meer dan 300 miljoen spullen. Amazon meldde toen dat dit gelijkstond aan ruim 100.000 items per minuut. Vooral de eigen apparaten waren in trek. Dan gaat het bijvoorbeeld om de slimme speaker Alexa, elektronica en ook huishoudelijke producten. De totale korting kwam vorige keer uit op 1,7 miljard dollar.