Nieuws E-commerce

Alphacomm Digital Commerce wil Europese websupermarkt voor digitale producten worden

Huub Sparnaay (47) heeft grote ambities. De ras-Rotterdammer wil zijn bedrijf Alphacomm Digital Commerce uitbouwen tot een Europese websupermarkt voor digitale producten op het vlak van beltegoeden, spelkredieten voor gamers en giftcards.

Eduard Voorn | Foto: Frank de Roo 26 september 2017

Ondernemer Alphacomm1711 FDR02

Waar moeten wij Alphacomm van kennen?

,,Met Opwaarderen.nl timmeren wij in Nederland al 13 jaar aan de weg. Wat niet veel mensen weten is dat meer dan 50 procent van de mobiele telefoons prepaid abonnementen hebben. Het is toch raar dat de opwaardering bijvoorbeeld gaat bij een winkel van AH of Bruna, terwijl dat uitstekend digitaal kan met Opwaarderen. Is toch een stuk makkelijker.”

Wat is je ambitie?

,,Alvorens dat te vertellen nog even melden dat we al jaren in Duitsland, België en Amerika actief zijn met webwinkels om onder andere beltegoed te kopen. Bij onze oosterburen zijn we zelfs marktleider. Waarom ook in Amerika? Die markt is zo enorm groot dat we daar graag een graan meepikken. Het door ons ontwikkelde en gebouwde opwaardeerplatform is zondermeer overal ter wereld te gebruiken.”

Je bent rasondernemer. Waar zoek je groei?

,,Door de bestaande opwaardeerplatformen uit te breiden met giftcards. Je hoeft dan ook niet meer naar de winkel voor zo’n kaart. Je kunt dan en Hunkemöllerkaart of een Spotify-giftcard gewoon achter je pc bestellen en laten afleveren via email of in een mooie envelop per post. Daarnaast hebben wij Keep Gaming App gelanceerd. Met deze applicatie kunnen gamers gemakkelijk en vooral superveilig spelkrediet opwaarderen. Met deze samengebrachte digitale producten willen we Europa veroveren en daarna de rest van de wereld. Durf groot te denken, dat is ook ondernemerschap.”

Jij was vroeger startup’er. Er is nu veel aandacht daarvoor. Kan jij starters helpen?

,,Nee, ondanks alle mooie initiatieven. Ik vind namelijk dat er nu te veel aandacht is voor startup en te weinig voor bedrijven die zouden moeten doorgroeien, de zogenoemde scale-ups. We hebben daar in Nederland geen cultuur in. Het is toch raar dat hier in Rotterdam buitenlandse financiers op de stoep staan om mij te helpen te groeien en geen Nederlandse. We zullen veel harder moeten werken om middenbedrijven te laten groeien.”

Het is toch raar dat hier in Rotterdam buitenlandse financiers op de stoep staan om mij te helpen te groeien en geen Nederlandse

Huub Sparnaay, Alphacomm Digital Commerce