Actueel

Forse claim tegen NS om volle treinen

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

Gemiddeld hebben treinreizigers voor bijna 600 euro‘hinder’ ondervonden,meent directeur Stef Smit van ConsumentenClaim. Smit vindt dat de NS de gedupeerden in elk geval de helft van hun reiskosten moet terugbetalen. Het vervoersbedrijf verwerpt de claim, omdat reizigers geen zitplaats in de trein kopen en dus geen schade hebben.

De claim van 5,7 miljoen euro is een fractie van de werkelijke schade, zegt Smit nu hij het aantal klagers gestaag ziet oplopen. Alle reizigers die vanaf september 2015 tot nu last hebben gehad van de drukte, maken volgens Smit aanspraak op een vergoeding. De claimclub brengt 15 procent van de schadevergoeding in rekening als de zaak wordt gewonnen.

De NS houdt zelf ook bij op welke trajecten het wringt. Reizigers kunnen via hun telefoon aangeven of hun rit een groene, oranje of rode ‘smiley’ verdient. Cijfers over het totaal aantal ‘rode smileys’ heeft het vervoersbedrijf niet zo snel paraat.

Lees verder onder de advertentie

Lees verder in de Volkskrant