Actueel

Hogere abonnementsprijzen en lagere energiekosten stimuleren groei Basic-Fit

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

Die daling zal het Nederlandse bedrijf helpen om aan zijn doelen te voldoen. De omzet kwam in de eerste jaarhelft op 500 miljoen euro uit, wat een toename van 41 procent betekende. Het bedrijfsresultaat steeg zelfs met 83 procent en zal in de tweede helft van 2023 nog sneller toenemen, denkt topman René Moos. Onder de streep resteerde een verlies van 6,1 miljoen euro.

Lees ook: Basic-Fit ziet steeds meer mensen terug in sportscholen

Uitbreiding Basic-Fit in Spanje en Frankrijk

Dat komt onder meer omdat Basic-Fit breidt nog altijd uitbreidt, met name in Frankrijk en Spanje. Dat betekent ook dat de omzet zal blijven toenemen en dat het doel van een omzet van meer dan 1 miljard euro dit jaar in zicht blijft.

Lees verder onder de advertentie

Het bedrijf heeft nu 1303 sportscholen en ruim 3,6 miljoen klanten. Het aantal opzeggingen ging weer naar normale niveaus, van voor de coronacrisis. Maar in Frankrijk merkte Basic-Fit tijdens periodes van stakingen tegen de pensioenplannen van de overheid dat het aantal abonnees sterker heen en weer bewoog.

Lees ook: Gratis fruit werkt niet genoeg: zo krijg je wel mentaal gezond personeel