Podcast

Hagelswag wil de wereld veroveren met kwaliteitshagel

Aan tafel met een boterham met hagelslag kwamen twee jonge ondernemers op het idee om kwaliteitschocola voor op brood te gaan maken. Hagelswag was geboren en niet heel veel later is het al een groot succes. Internationaal. In onze podcast doen bedenkers Robbert Vos en Lennart de Jong hun opmerkelijke verhaal. Luister mee.

Hagelswag 3

De Ondernemer 13 maart 2019

Het verschil tussen hagelslag en Hagelswag zit 'm niet in een letter. Ook niet in de verpakking: een doosje versus een fraaie fles. Volgens het duo achter Hagelswag, Robbert Vos en Lennart de Jong, is hagelslag niets meer dan suiker met een laagje cacao, terwijl Hagelswag kwaliteitschocolade is. En daarom is het, anders dan hagelslag dat alleen populair is in onze contreien, een uitstekend product om wereldwijd aan de man te brengen. In de nieuwe podcast van De Ondernemer vertellen de twee hoe een uit de hand gelopen grap traditioneel Nederlands broodbeleg nieuw leven inblaast. 'Met de allerlekkerste chocolade kun je wel de grens over'.'

Boekencast De Ondernemer Leest

De Blauwe Fabel: hoe trots mogen we op de KLM zijn?

Wat vinden onze Boekencasters Tom van der Lubbe en Erno Hannink van de KLM? De presentatoren van De Ondernemers Boekencast vragen het zich af naar aanleiding van het boek De Blauwe Fabel van klimaatjournalist Ties Joosten. Trots op de Blauwe Zwaan? De hosts zijn kritisch. Waarom? Ze leggen het haarfijn uit in deze nieuwe aflevering van de podcast.

Details
Aandachtstrekkers

Waar ligt de sweetspot van jouw lokale onderneming?

Lokaal ondernemer en ben je op zoek naar de 'sweetspot' van je bedrijf? En is het verstandig een webshop te beginnen als je alleen lokaal of regionaal actief bent? Vragen, vragen, vragen. Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels zouden geen Aandachtstrekkers zijn wanneer ze niet met antwoorden en adviezen komen in hun altijd weer inspirerende gelijknamige podcastserie.

Details
Sleutel tot Succes

Het lange shirts-succes van Girav: 'Voor acht miljard mensen waren er vijf kledingmaten. Da's heel raar toch?"

Hoe de kredietcrisis, ontslagrondes, een romantische ontmoeting en gezonde dosis eigenwijsheid resulteerden in dé oplossing voor een stevig gat in de kledingmarkt: Girav. Met een V. Shirts in zeventien maten, voor lange mannen.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details
Sleutel tot Succes

A Fish Named Fred, uit Nederland: waarom mannen de vrolijke kleding over de hele wereld het dragen

In de tien jaar dat A Fish Named Fred bestaat werd het van een kledinglijn - kleurrijk, vrolijk, onderscheidend - een internationale lifestyle brand. Verkrijgbaar in meer dan dertig landen, te zien in populaire Amerikaanse tv-series, omarmd door tal van bekende mensen, wereldwijd nu gedragen door veel, héél veel mannen. Hoe hebben Rob Schalker en zijn team dit imperium op weten te bouwen, wat is dus dé Sleutel tot Succes?

Details
De Ondernemer

Eén ondernemer, drie branches: hoe keek dus Ed Bindels naar de persconferentie?

Horeca, retail en clubevents. Ondernemer Ed Bindels is actief in deze drie branches, met Food District Liemès, Amac en Club Basis: hoe keek hij naar de eerste persconferentie Rutte-Kuipers?

Details