Nieuws Horeca
Sterrenchef Sergio Herman start luxe friteszaak in Designer Outlet Rosada
Sterrenchef Sergio Herman opent in oktober het Frites Atelier in Designer Outlet Roosendaal, ook bekend als Rosada. Het is de vijfde vestiging van de luxe friteszaak in Nederland en België. Roosendaal is de eerste franchiselocatie van het concept. De exploitatie komt er in handen van de Vermaat Groep.

Sergio Herman eerder, bij de opening van het Frites Atelier in Arnhem. Foto: AD/Rolf Hensel.
Volgens Sergio Herman is Roosendaal een ideale plek voor de horecaketen, meldt het AD. ,,Vanwege het publiek dat naast de liefde voor designermerken zich graag laat verleiden tot een culinaire pitstop.”
Roosendaal is hem niet vreemd. De kok had samen met zijn toenmalige zwager Jeremy Vermolen in Roosendaal een kookwinkel: Kookaburra in de Raadhuisstraat. Begin dit jaar kondigden Sergio Herman en voormalig actrice, tv-presentatrice en schrijfster van kookboeken Ellemieke Vermolen hun echtscheiding aan. Onlangs stapte hij uit het Antwerpse tweesterrenrestaurant The Jane.
Luxe croquettes
Voordat de eerste vestiging van Frites Atelier in 2016 opende in Den Haag hadden Sergio Herman en zijn team ruim anderhalf jaar verschillende aardappelsoorten getest, de huisgemaakte sauzen en andere toppings volgden. Na Den Haag zijn zaken geopend in Antwerpen, Gent en Brussel. In Arnhem moest het Frites Atelier vorig jaar sluiten. Vanwege de lockdown was het daar niet mogelijk om in de kleine zaak klanten te ontvangen.
Lees ook: Cateraar Vermaat gaat La Place-restaurants exploiteren, Jumbo blijft eigenaar
In Roosendaal wordt de zaak 162 vierkante meter groot, met plaats voor 85 gasten, tegenover de Guest Service op het centre. Op het menu van het Frites Atelier staan geen gewone kroketten, maar luxe croquettes op restaurantniveau met 'premium cheese’, garnalen, of ‘slow cooked beef’.
Woordvoerder Eelco Parie van Designer Outlet Roosendaal is blij met de komst van het Friet Atelier. ,,Een prachtige, toonaangevende zaak die we van harte verwelkomen. Dit past bij de grote merken op het center, het is zelf ook een groot merk.”