Nieuws Actueel
Jongeren geven steeds meer uit bij online modewinkels
Dertigers geven dan wel het meeste uit aan online mode-aankopen, maar jongeren zijn aan een opmars bezig. Dat blijkt uit de Online Fashionmonitor van Klarna.

Jongeren onder 26 jaar geven online 25 procent meer uit aan mode dan een jaar geleden. Bij 26- tot 35-jarigen is dit 12 procent meer. Ook opmerkelijk is dat mannen 20 procent meer uitgeven.
Online shoppen is het populairst buiten de Randstad. De meeste modeaankopen in webshops worden in Almere, Breda en Tilburg gedaan.
Tijdens kantoorurenVorig jaar bleek het begin van de week overduidelijk hèt moment was om online fashion te shoppen. In 2016 zijn de aankoopmomenten vrijwel gelijk verspreid over de week, met de woensdag nipt bovenaan. Ook het tijdstip waarop we shoppen is afgevlakt. Eerder was een duidelijke kooppiek na de werklunch te zien. Nu blijkt bijna 20 procent van de aankopen tussen 20:00 en 22:00 uur plaats te vinden.
Ondanks die afvlakking betalen werkgevers nog steeds flink mee: meer dan de helft van alle online fashionshopping vindt plaats tijdens kantooruren. Vorig jaar was dit nog 40 procent.