Nieuws Actueel

Marketingevent Mixed Emotions Live in Apeldoorn is vakbeurs in de vorm van een lekker feestje

Communicatie-bureau Emotion zet in Apeldoorn een inspiratiefestival van formaat neer, meldt de Stentor ,,Er worden zelfs tickets verhandeld op internet''

JOHANNES RUTGERS 18 oktober 2017

Marc ankensmid elles roffel huisman emotion

Michiel Romeyn, Maxime Hartman, Sunny Bergman - mede dankzij dit soort grote namen is het Apeldoornse communicatiefestival Mixed Emotions Live in een paar jaar uitgegroeid tot een fenomeen. En stiekem niet alleen voor marketing- en communicatieprofessionals. Want het is geen droge conferentie, maar een festival. Dat ook gewoon leuk moet zijn.

Communicatiebureau Emotion

Zie daar de duidelijke handtekening van ondernemer Marc Ankersmid. Het idee voor een eigen vakbijeenkomst borrelde al jaren bij Ankersmid en in zijn communicatiebureau Emotion. ,,Er zijn al heel veel evenementen in ons vakgebied. Maar waarom altijd zo saai? En waarom altijd in Amsterdam? Op creatief vlak gebeurt hier ook van alles en er is genoeg kwaliteit. En ik had wel zin om iets gaafs te organiseren.'' Bij 'iets gaafs' horen niet alleen spraakmakende sprekers, maar ook kunst, muziek, lekker eten en goede koffie. In 2014 kwam het er eindelijk van. En nu de vierde editie voor de deur staat is Mixed Emotions Live een begrip. Met vorig jaar als definitieve doorbraak. ,,Een week tevoren was het uitverkocht en er werden zelfs tickets verhandeld op internet.''

Marktplaats

Dit keer (9 november) komen onder anderen schrijver Kluun, volksfilosoof Bas Haring en marketing- en communicatieprofessionals van Marktplaats, Hertog Jan, Bol.com en het Rijksmuseum spreken in Gigant. Wie er bij wil zijn betaalt 90 euro voor de hele dag (12 tot 20 uur). Nee, dat is niet bepaald winst voor Emotion. ,,Het levert naamsbekendheid en een hoop respect op. Verder kost het ons alleen maar geld. Voor Adfo (groot marketingevenement, red.) betaal je 500 euro. Terwijl onze programmering beter is. Maar dat is prima; we doen het uit liefde voor ons vak en omdat we het zelf gewoon leuk vinden.''

Michiel Romeyn

Juist dat laatste helpt aansprekende mensen te strikken. Zij zeggen 'ja' dankzij de overtuiging die uit de uitnodiging spreekt, merkt Ankersmid. ,,Sommigen komen voor alleen een onkostenvergoeding. Ze vinden het tof en voelen dat het bij ons echt is.'' Voor de komst van Michiel Romeyn (onder meer Jiskefet) was er trouwens wel eerst een bezoekje aan de acteur/kunstenaar nodig. Niet dat dat erg is. ,,Geweldig, zaten we daar gewoon twee uur bij hem thuis, onder meer over muziek te praten.'' Het zijn dingen die het voor Ankersmid extra mooi maken om activiteiten te gaan organiseren. ,,Als je thuis op de bank blijft zitten maak je zoiets nooit mee.'' Nou is dat gevaar bij Ankersmid niet zo groot. Ooit betrokken bij De Boerderij en de Normaal-concerten in Beekbergen, is de 43-jarige nu doorlopend naast zijn werk bezig met de samenleving, evenementen en het lokale bedrijfsleven. Gedreven en met plezier. ,,Apeldoorn is een heel prima stad. Het moet hier en daar wel een beetje ontsuft worden. En ik heb de drive om echt iets neer te zetten.''

Apeldoorn Business Awards

De afgelopen tijd bijvoorbeeld droeg Ankersmid zo zijn steentje bij aan onder meer de Kanaalconcerten en de Apeldoorn Business Awards. Nu dus met het eigen ME Live - met nog hogere verwachtingen dan vorig jaar. Welke kant het ook op gaat, Ankersmid en projectleider Elles Roffel-Huisman waken ervoor het festivalidee los te laten. ,,Soms vragen mensen: kan je het niet zo programmeren dat ik alle onderdelen mee kan maken? Nee, dat kan dus niet, want het is een festival. Of 'de muziek staat zo hard'. Ja, dat klopt. En er moet af en toe ook kunst hangen die de helft van de bezoekers niet snapt. Het mag allemaal best een beetje schuren. En verder is het echt een feestje.''

Kaarten en meer informatie: mixedemotionslive.nl.

We doen het uit liefde voor ons vak en omdat we het zelf gewoon leuk vinden

Ondernemer Marc Ankersmid