Nieuws Actueel
MyMuesli wil scoren met 50 soorten muesli
Muesli is weer in. In Utrecht gaat vandaag de eerste muesliwinkel van Nederland open. Dat schrijft het AD.

Veel jong volk, liefde voor winkelen en grote interesse voor een gezonde levensstijl: Utrecht is geknipt voor een sprong voorwaarts in de muesliwereld. Dat is althans de stellige overtuiging van Willem Vel Tromp (25 jaar). Hij is de winkelmanager van MyMuesli, dat vandaag de deuren opent aan de Lange Elisabethstraat in de binnenstad.
Vijftig soortenDe winkel verkoopt bussen muesli in bijna vijftig soorten en smaken. Opgedeeld in de categorieën granola (gebakken muesli) & noten, fruit, chocolade, sport en de limited editions. De prijzen variëren tussen de 6 en 14 euro per bus. Uit een bus kunnen grote eters zeker tien porties halen, licht Vel Tromp toe.
Veel beterHet verschil met muesli uit de supermarkt is groot, legde hij gisteravond uit ,,Deze producten zijn veel beter. Organisch, geen toegevoegde suikers en je kunt veel meer je eigen keuze maken. Hier praten we samen over wat je lekker vindt om tot een goede keuze te komen.''
Even proevenEerst even proeven kan ook met to go-verpakkingen van 1,90 euro. Voor 1 euro extra krijgt de klant er een portie yoghurt naar keuze bij. Heb je direct een goed ontbijt achter de kiezen, lacht de winkelmanager.
FavorietZijn eigen favoriet? Eigenlijk twee: SuperChoc (met witte chocolade vlokken, melkchocolade drops en pure chocolade snippers) en Blueberry-Vanilla-Granola (met blauwe bessen, echte vanille en pecannoten).
PrimeurMyMuesli is een Duits bedrijf dat in 2007 werd opgericht werd door drie vrienden die meer keuze wilden in de samenstelling van muesli. Zij wonnen prijzen voor jonge veelbelovende bedrijfjes. Er zijn al meer dan 50 winkels in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Zweden. En nu dus in Nederland, met de primeur voor Utrecht. In december volgt een tijdelijke winkel in Amsterdam.
Eigen fabriekIn het Zuid-Duitse Passau staat een eigen fabriek. Volgens MyMuesli kan de mengmachine meer dan 566 biljard mueslivariaties te creëren. Online kan de klant de eigen mix samenstellen.
De webshop in Nederland draait al een paar jaar. De paleo-mixen zijn erg populair; daarin zit geen bewerkte voeding zoals graanproducten. Klanten krijgen een mix van onder meer pitten, noten en fruit.
Winkelmanager Vel Tromp keek een week mee bij de vestiging in Düsseldorf. De klanten zijn er erg divers, zag zij. ,,Van mensen die bewust gezond eten tot vaders die willen afvallen.''
Gerelateerde artikelen
Rotterdamse lunchcafes steeds vroeger open voor ontbijtfanaten