Nieuws Actueel

Nederlanders blijven koopjesjagers, ook online

Papieren reclamefolders worden dan wel steeds minder populair, maar Nederlanders blijven op kortingen jagen. Vooral online. Bijna driekwart krijgt een gevoel van trots bij aanschaf van een product voor minder dan de normale verkoopprijs, blijkt uit onderzoek van Oxxio.

Van onze redactie 9 mei 2016

Online shoppen webwinkel koopjesjagen

De meerderheid van de ondervraagden ziet het als een sport om het beste product voor de laagste prijs te kopen en stelt een aankoop soms uit als er geen korting te krijgen is. 42 procent is zelfs pas tevreden met een aankoop als zij het met korting hebben gezocht.

ControleHet zoeken naar kortingen gebeurt het minst in fysieke winkels en via reclamefolders. De ondervraagden jagen voornamelijk online naar koopjes, bijvoorbeeld via zoekmachines (72 procent), vergelijkingssites (58 procent) en websites van specifieke winkels (45 procent). Acht op de tien Nederlanders geeft aan dankzij het internet meer controle over hun uitgaven te hebben.