Nieuws Actueel
Nieuw op De Ondernemer: column-serie 'Raad van Advies'
Vier professionals uit het bedrijfsleven, die ieder vanuit hun vakgebied ondernemers op z’n minst aan het denken willen zetten: dat is onze Raad van Advies. Wekelijks delen topondernemer Marco Aarnink, marcom-deskundige Thijs van Dijk, vitaliteits-specialist Martin Hersman en tech-expert Brechtje de Leij hun kennis met een column op deze website. Vandaag trappen de columnisten af.

In wisseldiensten publiceren de leden van de 'Raad van Advies' wekelijks één column met daarin hun blik op het relevante nieuws voor ondernemers. Per maand krijg je als vaste lezer dus op deze website van alle vier één column voorgeschoteld, ook te lezen op De Ondernemer-pagina op de dinsdagen in het Algemeen Dagblad en Het Parool. En natuurlijk, de experts van onze 'Raad' gaan we ook horen en zien in onze online radio-uitzendingen, podcasts en videoseries.
Hieronder stelt de 'Raad' zich voor. Hun eerste columns zijn reeds te lezen op De Ondernemer, dé vaksite voor ondernemend Nederland.
Vitaliteits-specialist Martin Hersman
Martin Hersman is Managing Partner bij Lifeguard, spreker, trainer en commentator bij NOS Studio Sport (schaatsen). Na zijn internationale schaatscarrière werkte hij onder meer als Chief Vitality bij de Baak, uitgever bij Sanoma en marketeer bij KPN. Martins ambitie is het om kennis en ervaring van topsport en bedrijfsleven te gebruiken om mensen, teams en organisaties te helpen hun energie beter te richten en beter te presteren.
Als je doet wat je deed
In zijn eerste column schrijft Hersman het volgende: 'In sport is openstaan voor veranderingen de vitale factor. En dat geldt voor de maatschappij en het bedrijfsleven net zo. Helaas is het zo dat we, energie-efficiënt als we zijn, vaak ongemerkt alles bij het oude willen laten. Zelfs bij de hippe start-ups die duurzaam succesvol zijn geworden.' Zijn volledige column lees je hier.
Tech-expert Brechtje de Leij
Brechtje de Leij werkt als Head of Product bij Independer. Ze is bekend van haar succesvolle mobiele strategie bij NU.nl, en wordt ook wel ‘Lady Geek’ genoemd; altijd bezig met de laatste technologische innovaties en gadgets. Haar mobiele kennis en ervaring is gebundeld in haar boek Mobiele Eenheid, waar ze bedrijven helpt met praktische tips om succesvol te worden op mobiel.
Desktop is het nieuwe print
In haar eerste column schrijft De Leij het volgende: Om de mobiele consument te bedienen, is je desktop-website waarschijnlijk al jaren geleden responsive gemaakt. De technologische mogelijkheden ontwikkelden zich vervolgens in hoog tempo door. En de verwachtingen van de consument ook. Om daar slim op in te spelen dien je opnieuw te kijken naar de opbouw van je site.
Marcom-deskundige Thijs van Dijk
Thijs van Dijk is marketingcommunicatie-strateeg bij zijn bedrijf Marketing Communication & More. Hij heeft voor verschillende mediabureaus en digitale bureaus gewerkt waaronder Universal Media, Starcom, Artefact, phd en MediaMonks. Thijs was als mediamanager aan klantzijde actief bij merken als G-Star Raw & Hunkemöller. Op dit moment is hij onder meer werkzaam als digitaal strateeg voor Cheil Benelux en Soldaat van Oranje.
Blokker, wie durft?
In zijn eerste column schrijft Dorreboom het volgende: ‘Eerst plicht, dan genoegen’. Het was jarenlang het motto van de familie Blokker. Ondanks dat de verliezen elk jaar blijven groeien, houden de aandeelhouders vertrouwen in de strategie en wordt de strijd om de consument niet opgegeven. Inmiddels is de schuldenlast gegroeid tot 350 miljoen euro in 2017. Valt dit nog te repareren?
Topondernemer Marco Aarnink
Ondernemer-pur-sang Marco Aarnink is de Upper Nerd, ook wel: CEO/founder, van Print.com. Eerder startte hij Drukwerkdeal.com, wat hij in 2014 verkocht aan Vistaprint. Marco won in 2012 een Talent FD Gazelle en in 2014 een LOEY Online Entrepeneur Award.
Inspiratie
In de eerste column schrijft Marco hoe hij op het idee voor Drukwerkdeal kwam en wat hem inspireerde om zijn succesonderneming vaarwel te zeggen en weer opnieuw te beginnen.