Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) heeft gepubliceerd.
Internetwinkels
Zowel winkels die voedingsmiddelen verkopen als de andere winkels ('non-food') zagen de omzet groeien. Verder namen de opbrengsten die via internetwinkels werden binnengehaald met een kwart toe.
Hogere prijzen
De omzet van de winkels in non-food groeide met 4,1 procent, dankzij hogere prijzen en doordat er ruim 3 procent meer spullen werden verkocht. Vooral voor kledingzaken en doe-het-zelfwinkels en voor verkopers van keukens en vloeren liepen de zaken goed. Ook onder meer drogisterijen, parfumerieën, meubelwinkels en verkopers van huishoudartikelen draaiden beter dan een jaar eerder.
Schoenen
De omzet van de fysieke winkels in consumentenelektronica krimpt daarentegen al bijna anderhalf jaar onafgebroken. Ook de winkels in schoenen en lederwaren kampten in november met omzetverlies.
Gerelateerde artikelen Aantrekkende economie geeft winkeliers luchtNieuwe app biedt virtueel kijkje in winkelstraatPrimark met open armen ontvangen