Een jaar Oosterpoort betekent voor Rob Veltink, eigenaar van de Jumbo, een jaar lang groei. ,,Onze nieuwe klanten zijn allemaal verrast door de uitstraling van het winkelcentrum Molenplein.''
Veltink heeft ondervonden dat het Molenplein een intieme en moderne uitstraling heeft, waardoor het plein ook geschikt is voor evenementen. ,,Hierdoor is het geen concurrerend plein geworden met het Plein in Nijkerk, maar aanvullend.''
AvontuurAlbert Hotzky ging een nieuw avontuur aan in Nijkerk. ,,Het is een unieke stek, waar alle elementen kloppen. Uiteindelijk was dit eerste jaar een groot succes. Nijkerkers zijn een mooi en ontwikkeld publiek met gevoel voor smaak.''
De C&A kwam als grootwinkelbedrijf naar de stad en nam haar intrek in de gerestaureerde Eierhal. Waar buurman de Schoenenfabriek ophield wegens tegenvallende verkoopcijfers, gaat de C&A door met ondernemen. Mieke van Groningen, woordvoerder van het bedrijf: ,,De reacties van de klanten zijn zeer positief en de omzetontwikkeling geeft vertrouwen voor de toekomst.''
SfeerOnlangs zijn kapsalon HaarZaakje en C'estbon gestart aan het Molenplein. Jan Braker, eigenaar van HaarZaakje kwam per toeval in Nijkerk terecht. Braker heeft nu zeven jaar een zaak in Amersfoort. In Nijkerk vond hij een nieuwe locatie en brengt beleving: ,,We creëren een huiselijke sfeer in de kapsalon met luxe stoelen, een open haard en een bar. Sfeer moet je zelf maken en dan helpt zo'n mooi plein zeker.''
Roel Kloppenburg, eigenaar van C'estbon ziet het Molenplein als toekomstige A1-locatie van Nijkerk. ,,De winkel is af en zit vol met beleving. Van noten branden, pindakaas tappen, tot chocola maken in de winkel. Nijkerk is aan het veranderen en daar is het Molenplein een mooi voorbeeld van.''